به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشار به برگزاری اولین جشنواره کیسه‌های پارچه ایی گفت: هدف مجموعه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و بهره برداران بازارهای روز کوثر از عملی نمودن این اقدام حمایت از محیط زیست و قدم برداشتن در جهت حمایت و حفاظت از حریم سلامت شهروندان و شهر بوده است.

محمد مجیری گفت: با توجه به گستردگی مصرف کیسه‌های پلاستیکی و اسراف و استفاده بیش از نیاز واقعی در استفاده از این کیسه‌ها ضرر و زیان بسیار به محیط زیست را در پی خواهد داشت؛ به همین دلیل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با همت بهره برداران بازارهای روز کوثر تصمیم برآن گرفت که کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی نماید.

وی ادامه داد: در همین راستا به منظور ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و حذف کامل کیسه‌های پلاستیکی از سطح شهر برنامه‌ها، جوایز و تخفیفات ویژه‌ای در این ارتباط اجرایی گردید.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره”کی سه امتیاز” دارد گفت: به منظور ترغیب بیشتر شهروندان به استفاده از کیسه‌های پارچه ایی و استفاده چندین باره از یک کیسه جشنواره کیسه امتیاز دارد ” کی سه امتیاز دارد” در تمامی بازارهای روز کوثر اجرایی شده و ۱۱۰ میلیون تومان جایزه جهت حامیان محیط زیست شامل سیصدو سی و سه جایزه ۳۳۳ هزار تومانی در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد با توجه به استقبال همشهریان از این جشنواره بزودی شاهد برگزاری مجدد این جشنواره در جهت کاهش استفاده از پلاستیک و حفاظت و حراست از محیط زیست خواهیم بود.

مجیری گفت: کیسه‌های پارچه‌ای بهترین گزینه برای خرید می‌باشند این در حالی است که استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای سنتی دیرینه در کشور ما بوده که اکنون به فراموشی سپرده شده و جای خود را به کیسه‌های پلاستیکی داده است. نکته مهم در این امر حمایت همه جانبه مسئولان استانی و کشوری است که نیازمند اراده ایی قویتر در این زمینه می‌باشد اما متاسفانه تاکنون حمایت و توجهی از ارگانهای ذیربط صورت نپذیرفته است و این اقدام شایسته در بازارهای روز کوثر تنها با حمایت شهروندان فهیم همراه بوده که باعث دلگرمی خادمان خود در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و بهره برداران بازارهای روز کوثر شده است.