به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر یک اصفهان با اصحاب رسانه، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای برگزاری دوره‌های مورد نیاز و لازم برای جامعه و رسانه‌ها ازجمله دوره‌های تک‌درس و پودمانی، دوره‌های آزاد در رشته‌های خبر و عکاسی و هنری با ارائه مدرک معتبر اعلام شد.
محمد قلمکاریان، رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر یک اصفهان، با اشاره به افتتاح مجموعه‌های نوین دانشگاه اصفهان که شامل مرکز آموزش پودمانی آزاد و توسعه فرهنگ و هنر، پژوهشکده فرهنگ و هنر، مجمع خیران و واقفان فرهنگ و هنر، کانون دانش‌آموختگان فرهنگ و هنر، مرکز هنرهای آیینی و سنتی، مرکز مشاوره و راهنمایی روان‌شناختی، تحصیلی و شغلی، مرکز کارآفرینی، مشاوره و ثبت مالکیت فکری و مرکز امور بین‌الملل است، افزود: در ۷ سال اخیر، ۵۰۰۰ دانش‌آموخته فعال داشته‌ایم و باید برای اشتغال دانش‌آموختگان برنامه‌ریزی کنیم.
وی اظهار داشت: در مرکز مشاوره، برگزاری کارگاه‌های مختلف، تست‌های ارزیابی رسانه‌ها، طرح غربالگری سلامت برای دانشجویان و خانواده‌های آنان و هنرمندان در سطح استان به طور رایگان انجام می‌شود.
قلمکاریان از تعامل دانشگاه با ۶۵ کشور خبر داد که حاکی از بعد بین‌المللی دانشگاه فرهنگ و هنر یک اصفهان است و افزود: مجوز برگزاری دوره‌هایی در خارج از کشور و جذب دانشجو را داریم.
قلمکاریان یکی از رسالت‌های ارزشمند دانشگاه فرهنگ و هنر را نقش‌آفرینی در عرصه فرهنگ و هنر از طریق رشته‌های روابط عمومی، خبر، عکاسی، مدیریت فرهنگی، ایده‌پردازی، تولید کتاب و نشریات، فن بیان و سخنوری، نویسندگی، هنرهای تجسمی، خلاقیت و نوآوری، سواد رسانه‌ای، انیمیشن، تدوین، کارگردانی، کمک کارگردانی، بازیگری و مجری‌گری، آواز، ساز ایرانی و ساز جهانی و دیگر رشته‌های مرتبط اعلام
کرد.
وی هدف از برگزاری این نشست را تلاش برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با رسانه‌ها به منظور استفاده از ظرفیت و پیشنهادهای آنان در برگزاری دوره‌های آموزشی مطرح کرد و افزود: دانشجویان ۲۴۰ ساعت کارورزی را باید برای مهارت‌آموزی ارائه دهند و این بستر مناسبی است که رسانه‌ها نیز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر از اعتبار ۵ تا ۴۰ میلیونی دانشگاه برای انجام طرح‌های پژوهشی‌ خبر داد که به جذب اعتبار کمک می‌کند.
وی گفت: دانشگاه فرهنگ و هنر در بهمن‌ماه جشنواره ملی آیات را در حوزه قرآنی با بافت، فلز، چوب و صنایع دستی مثل منبت و معرق برگزار خواهد کرد.
وی با اشاره به رتبه اول دانشگاه فرهنگ و هنر یک اصفهان در بین ۶۳ دانشگاه فرهنگ و هنر کشور، رسالت دانشگاه را غنابخشیدن به فرهنگ بیان کرد.