به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجانشرقی در جلسه کارگروه توسعه مدیریت و عملکرد استان با اشاره به هدف گذاری سازمان امور مالیاتی کشور به الکترونیکی کردن تمامی فرآیندهای انجام کار با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، گفت: توسعه خدمات الکترونیکی موجب تسهیل فرآیند خدماترسانی، افزایش میزان رضایتمندی و کاهش مراجعات حضوری مودیان میشود.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز، غلامرضا شریفی، به دستاوردهای اجرای طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور توانسته است با تکیه بر توان و دانش داخلی، فرایندهای نگهداری و ارتقای سیستمهای این طرح عظیم را بر عهده گرفته و با توجه به توسعه ساختار طرح جامع مالیاتی و سیستم یکپارچه مالیاتی در بخشهای مختلف، کلیه همکاران ادارات امور مالیاتی نیز بایستی توانمندی و دانش کاربردی خود را جهت استفاده مناسب از این بستر به وجود آمده، ارتقاء دهند.
وی با بیان اینکه تمامی فرآیندهای مالیاتی از طریق سامانه های پیامکی به اطلاع مودیان میرسد، افزود: هم اکنون تمام خدمات این اداره کل در قالب سامانه های الکترونیکی به مودیان ارائه میشود و با راهاندازی سامانه پیامکی تمام مراحل رسیدگی به پرونده ها به اطلاع مودیان میرسد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای پیگیری نیست.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از هزینه های عمومی دولت از طریق درآمدهای مالیاتی تحقق مییابد، اظهار داشت: دستگاههای اقتصادی استان باید در انجام وظایف محوله جهادی عمل کنند تا چرخ اقتصادی کشور با شتاب بیشتری به گردش درآید که برای رسیدن به این هدف، تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی شرط اصلی است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجانشرقی با تاکید بر اینکه باید مراقب تولید داخلی و ملی، سرمایهگذاری و اشتغال باشیم، گفت: با تمرکز بر موضوع مقابله با فرارهای مالیاتی و کشف منابع جدید، تا حدود زیادی میتوان فشار مالیاتی بر تولید، سرمایه گذاری و اشتغال موجود را کاهش داد.
وی ابراز امیدواری کرد؛ با روند رو به رشد فعالیتهای مالیاتی در بستر طرح جامع مالیاتی و همکاری همه جانبه فعالان اقتصادی و مسئولین دستگاههای اجرایی، شاهد بهبود روشهای تشخیص و وصول مالیات، کاهش فرار مالیاتی، کاهش مفاسد اقتصادی، رفع تبعیض و افزایش کارایی جهت تأمین مناسب بخش مهمی از درآمدهای کشور جهت توسعه خدمات و امکانات قابل ارائه به مردم شریف، خصوصاً بخش های آسیب پذیر جامعه باشیم.