به گزارش پایگاه خبری ربیع،کمپانی Land Rover با تازگی با الهام از خودروهای سرسخت و قدرتمند خود اسمارت فون جدیدی با عنوان Land Rover Explore را تولید کرده است که بنا به ادعای این کمپانی مقاوم‌ترین گوشی هوشمند دنیا است.

این کمپانی پس از معرفی گوشی Land Rover Explore به طور صریح اعلام کرد که گوشی Land Rover Explore، “مقاوم‌ترین اسمارت فون در دنیا است و به گونه‌ای ساخته شده است که در مکان‌هایی که دیگر گوشی‌های هوشمند امکان دسترسی به آن را ندارند به فعالیت بپردازد.” این گوشی همچنین به گونه‌ای ساخته شده است که در برابر آب، رطوبت، شوک‌های گرمایی، دماهای کاری بسیار بالا و همچنین لرزش، استحکام بسیار خوبی داشته باشد. از میان دیگر ویژگی‌های مهم این اسمارت فون می‌توان به یک باتری قدرتمند و صفحه نمایش بسیار عالی که امکان انتقال دستورات لمسی با استفاده از دستکش و یا با انگشتان خیس را نیز فراهم می‌کند اشاره کرد.

Land-Rover-Explore2.jpg - 102.96 kB

Land Rover Explore دارای یک کیس محافظ و همچنین یک لایه محافظ صفحه نمایش اختصاصی است که سبب شده است این گوشی علاوه بر مقاومت عالی در برابر ضربات، امکان جلوگیری از آسیب در عمق ۱.۸ متری آب را نیز در اختیار داشته باشد. کمپانی سازنده اعلام کرده است که این بدنه همچنین قادر است از این گوشی در برابر صدمات حاصل از سقوط از ارتفاع ۱.۸ متری محافظت به عمل آورد. این محصول Land Rover دارای گواهینامه IP68 است و در برابر گرد و خاک نیز استحکام بسیار خوبی دارد.

از میان ویژگی‌های سخت افزاری این گوشی می‌توان به صفحه نمایش ۵ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی یا FHD همراه با شیشه محافظ Corning Gorilla Glass 5 اشاره کرد. این گوشی همچنین دارای پردازنده ۱۰ هسته‌ای و ۶۴ بیتی Helio X27 است و حداکثر سرعت پردازشی ۲.۶ گیگاهرتز را در اختیار دارد. امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، چهار گیگابایت حافظه رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD از دیگر ویژگی‌های عالی این گوشی است.

Land Rover همچنین برای این گوشی یک باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته است تا کاربران، دغدغه‌ای از بابت زمان شارژدهی نداشته باشند. این میزان شارژدهی، همچنین می‌تواند با استفاده از یک باتری خارجی و با ظرفیت بسیار عالی ۴۳۷۰ میلی آمپر ساعت به دو برابر افزایش پیدا کند. این پک باتری خارجی نیز دارای استاندارد IP68 است و همچون خود گوشی دارای استحکام بدنه بسیار بالایی است. از سوی دیگر با در اختیار داشتن این گواهینامه می‌توان از آن مقاومت بسیار خوبی در برابر گرد و خاک و آب انتظار داشت. امکان دسترسی به سرعت‌های Cat 6 در ارتباط LTE، دوربین اصلی و سلفی به ترتیب ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی همراه با قابلیت بزرگ‌نمایی چهار برابری و سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی است.Land Rover قول داده است که در آینده نزدیک به‌روز رسانی اندروید Oreo را نیز برای این گوشی منتشر نماید.

شیشه محافظ Gorilla Glass 5 در این گوشی به گونه‌ای بهینه سازی شده است که برای استفاده‌های خارج از محیط‌های سربسته مناسب باشد. به این صورت که کاربران می‌توانند همچنان با استفاده از دستکش یا با دستانی خیس دستورات لمسی را از روی این شیشه محافظ به گوشی منتقل نمایند.

Land-Rover-Explore4.jpg - 69.09 kB

قابلیت دسترسی به نقشه‌های جغرافیایی فوق پیشرفته ViewRanger همراه با فناوری واقعیت افزوده Reality Skyline از دیگر ویژگی‌های عالی این اسمارت فون است. این قابلیت همچنین امکان دسترسی ۲۴ ساعته به وضعیت آب و هوا، میزان شدت باد و جهت آن، جهت‌های جغرافیایی و… را نیز ممکن می‌کند. گوشی Land Rover Explore همچنین قابلیت آن را دارد که با تمامی برنامه‌های کمپانی Land Rover که با هدف استفاده در خودروها طراحی شده ارتباط برقرار کند.

Adventure Pack قابلیت جذاب دیگری از این گوشی است. این پک سخت افزاری دارای یک باتری اضافی با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعت، یک آنتن GPS سرامیکی با ابعاد ۲۵ در ۲۵ میلی متر، یک قاب محافظ TPU و یک دسته محافظ تمام استیل است. همچون خود گوشی و تعدادی از اجزای سخت افزاری، این قطعات نیز دارای استاندارد IP68 هستند و از استحکام بسیار خوبی بهره می‌برند.

کمپانی سازنده اعلام کرده است که جزییات بیشتر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گوشی را در نمایشگاه MWC 2018 در اختیار همگان قرار خواهد داد. گوشی Land Rover Explore قرار است در زمان عرضه قیمتی در حدود ۵۹۹ پوند (۸۳۸ دلار) داشته باشد.