به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مرتضی حیدری در همایش گرامی داشت هفته جهانی گردشگری که در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد افزود: قم مقصد مهم گردشگری مذهبی است افرادی که به قم سفر می کنند اولین قصد آنها زیارت حرم حضرت معصومه (س)است درکنار گردشگری مذهبی باید از ظرفیت مناطق ییلاقی و دیدنی شهر هم برای رونق این صنعت استفاده شودباید زیرساخت ها را مطلوب کنیم.

او با اشاره به این که دست اندرکاران گردشگری سربازان اقتصاد مقاومتی هستند گفت: شما دست اندرکاران صنعت گردشگری سربازان اقتصاد مقاومتی هستید چرا که نوع برخورد و میزبانی شما می تواند اقتصاد و اشتغال استان را با صنعت گردشگری متحول سازد.

حیدری گفت: اگر به دنبال کاهش نرخ بیکاری در قم هستیم باید با عوامل دست اندکار گردشگری تعامل خوبی برقرار کنیم و مسئولان هم دغدغه رفع موانع موجود داشته باشند.

فرماندار قم اظهارداشت: بعضا گفته می شود برای جذب گردشگر به قم باید مانند استان های دیگر در اقامت گاهها و رستوران ها برای جذب گردشگر زنان و بانوان در پذیرش گردشگر پوشش آنچنانی داشته باشند این تفکر غلطی است باید در قم به عنوان میزبان بیشترین حجاب و عفت و حیا باشد چرا که فرهنگ در گردشگری حرف اول را زده و ما باید این اصول را در تعامل با این صنعت مد نظر داشته باشیم.