به گزارش پایگاه خبری ربیع، علیرضا فرهادی با اشاره به سامانه مخابراتی استان مرکزی اظهار داشت: شرکت مخابرات آمادگی لازم به منظور معرفی نام و شماره تلفن مشاغل خدماتی، عمومی و تجاری را دارد به گونه‌ای که هر شهروندی که اقدام به ارائه خدمات به مردم می‌کند از طریق سامانه ۱۱۸ به مردم معرفی شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح بالا بردن و بهبود فضای کسب و کار در استان است، با اجرای این طرح صاحبان مشاغل می‌توانند زمینه کسب و کار امن و مطمئن داشته و بتوانند شماره تلفن خود را در اختیار عموم قرار دهند.

مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه مرکزی تصریح کرد: جلوگیری از ترددهای اضافی در سطح شهر برای تبلیغ مشاغل، جلوگیری از زشت شدن منظر شهری با نصب بنر و چسباندن پوستر و انجام تبلیغ با اسپری و رنگ از دیگر اهداف اجرای این طرح و همچنین دسترسی آسان مشترکین به خدمات عمومی مهم‌ترین مزیت اجرای این طرح است.

فرهادی بیان کرد: متقاضیان از طریق معرفی شماره تلفن خود می‌توانند کسب درآمد کنند که در این راستا با مراجعه به امور مشترکین مخابرات اقدام به ثبت نام می‌کنند و پس از ۴۸ ساعت شماره تلفن متقاضی در سامانه ۱۱۸ قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از طریق سامانه ۱۱۸ می‌توان خدماتی مانند، تدریس خصوصی، تعمیر لوازم خانگی، درخواست مشاوره و غیره را دریافت کرد.

مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه مرکزی عنوان کرد: این طرح برای نخستین بار در سطح کشور در استان مرکزی شروع شده و مقدمات این کار در  روزهای گذشته آغاز و در شهر اراک تاکنون ۵۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند.

فرهادی خاطرنشان کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام عید سعید قربان و عید غدیر پایلوت اجرای رسمی این طرح از شهرستان ساوه آغاز می‌شود.