به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین، با حضور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران کل خراسان شمالی مسائل و مشکلات کارآفرینان حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری در شهرستان اسفراین موردبررسی قرار گرفت.

هادی قوامی در حاشیه این نشست به خبرنگار فارس گفت: نشستی با حضور برخی از مدیران استانی، کارآفرینان استان و روستاهای که در بخش کارآفرینی دچار مشکل هستند در شهرستان اسفراین برگزار شد که کارآفرینان مسائل و مشکلات خود را مطرح نمودند و مقرر گردید که مدیران استانی این مسائل و مشکلات کارآفرینان چه در ارتباط با تسهیلات بانکی و چه در ارتباط با مسائل اجرایی در بخش معدن، کشاورزی و گردشگری در مرکز استان بررسی و مرتفع نمایند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موارد مختلفی نیز در مجلس برای مرتفع نمودن مشکلات کارآفرینان در حال پیگیری هستیم ازجمله اصلاح قانون بودجه و اصلاح تبصره ۱۶ که مربوط به بخشش جرائم وام‌های فعالان بخش تولید است کارآفرینانی که تا پایان سال ۹۶ وام‌های آنان سررسید شده چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعتی و گردشگری بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی را موظف کرده‌ایم که جرائم آنان را ببخشند.

وی همچنین افزود: برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان هم منبعی از طریق بانک مرکزی حداقل دو تا ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار ۱۱ بانک قرار داده خواهد شد تا کسانی که وام زیر ۱۰۰ میلیون تومانی دارند بتوانند اصل وام را پرداخت کنند و سود آن از طریق این محل پرداخت گردد و جرائم آنان نیز بخشیده شود.

قوامی در پایان بیان کرد: یکسری اصلاحاتی نیز در قوانین مثل مالیات بر ارزش‌افزوده که اصلاحیه‌اش آماده است و در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد که با تصویب این قانون مالیات بر ارزش‌افزوده بخشی از مشکلات پیمانکاران و واحدهای تولیدی حل خواهد شد.

انتهای پیام/