به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از غرفه نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان البرز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زنان در جامعه نقش مفیدی برای رفع معضلات اقتصادی و رشد و توسعه ایفا کرده‌اند.
وی افزود: بانوان ایرانی خانه‌دار بیش‌از ۳۰ درصد از تولید ناخالصی ملی در کار خانگی نقش مفید داشته‌اند.
معاون رئیس جمهور اظهار کرد: خوشبختانه بانوان در حوزه اقتصادی بسیار فعال هستند و با داشتن تحصیلات عالیه در رشد و توسعه کشور نیز نقش چشم‌گیری دارند.
ابتکار بیان کرد: باید مهارت‌آموزی طبق علایق و سلایق بانوان انجام شود و به ایجاد مهارت کارهای کوچک و متوسط دست پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: وجود مهارت نیاز اصلی ما در حوزه اشتغال و کسب و کار است که البته مراکز فنی‌وحرفه‌ای نیز در این راستا فعال هستند.
معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: با بازاریابی می‌توانیم به رونق اشتغال و تولیدات خانواده کمک کنیم و دومین قدم پس از مهارت‌آموزی بازاریابی است.
ابتکار تصریح کرد: داشتن مهارت کافی و بازاریابی درست به صادرات و توزیع درست تولیدات منجر خواهد شد.
به گفته وی وزارت ارتباطات و دولت در راستای تأمین نیاز اولیه و ارائه تسهیلات به بانوان تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: بانوان برای تهیه وثیقه نیازمند حمایت‌های ویژه هستند و تشکل‌ها و تعاونی‌های بسیاری در راستای تسهیل‌گری ضمانت بانوان راه اندازی شده است.
ابتکار متذکر شد: حوزه کشاورزی و صنعت امتیاز ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته است و شهرک‌های صنعتی نیز از بانوان در زمینه‌‌های مختلف اشتغال‌زایی کرده است.
وی یادآور شد: بانوان در سال‌های ۹۵ تا ۹۶ موفق شدند بیش از ۶۰ درصد از مشاغل خانگی را به خود اختصاص دهند.
انتهای پیام/و