به گزارش پایگاه خبری ربیع،افزایش قدرت تجزیه و تحلیل

پژوهشگران معتقدند که بازی‌های کامپیوتری قدرت استدلال و تجزیه‌وتحلیل کودکان را تقویت می‌کند و باعث افزایش هوش آن‌ها می‌شود. برهمین اساس است که پژوهشگران اعلام کردند؛ اگر کودکان زمانی را برای انجام این‌گونه بازی‌ها صرف می‌کنند نباید برای والدین نگران‌کننده باشد.

بازی­های گروهی بهتراست

در جریان این پژوهش، گروهی از پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (Wisconsin -Madison) در ایالات‌متحده آمریکا در بررسی‌های اخیر خود دریافتند که انجام بازی‌های کامپیوتری گروهی به کودکان کمک می‌کند تا یکدلی و انتقال فکری خود را رشد داده افزایش دهند. تحقیقات پیشین نیز اثرات مثبت بازی‌های کامپیوتری را بر رشد عمومی مغز ثابت کرده بود.

به اعتقاد محققان بازی‌های کامپیوتری به کودکان کمک می‌کند تا قدرت استدلال و حل مسئله نشان افزایش پیدا کند. با انجام بازی‌های ویدئویی، کودک شما می‌تواند مغز خود را برای پیدا کردن راه‌های خلاقانه برای حل پازل‌ها و سایر مشکلات آموزش دهد.

چرا بازی­های کامپیوتری بهتر هستند؟

دربازی‌های کامپیوتری هماهنگی اعضای بدن کودک مانند چشم و دست افزایش پیداکرده و کودک بهتر می‌تواند حرکاتش را کنترل کند. درواقع می‌توان گفت که دربازی‌های کامپیوتری، کودک نیازمند هماهنگی چشم و دست و توانایی فضایی – بصری است. با توجه به مطالعات انجام‌شده کودکان می‌توانند مهارت‌های متنوعی همچون مهارت‌های فضایی و بصری را همراه با مهارت‌های عملی بهتر در میان بزرگسالان یاد بگیرند.

بازی‌های کامپیوتری ممکن است برنامه‌ریزی، مدیریت منابع و تدارکات بهتر را در اختیار کودکان قرار دهد. در هر بازی کامپیوتری منابعی در اختیار گیمر قرار می‌گیرد که وی در طول بازی می‌آموزد که چگونه از این منابع استفاده کرده و آن‌ها را حفظ کند.

بازی کامپیوتری  یک بازی ویدئویی است که به‌جای اجرای بازی در کنسول‌های ویدئویی یا دستگاه آرکید، در رایانه شخصی انجام می‌شود. بازی‌های کامپیوتری از سال ۱۹۸۳ خصوصاً در اروپا رایج گردید.

این زمان، زمان کدگذاری اتاق خواب نام گرفت. این بازی‌ها از سال ۲۰۰۰ به‌صورت دیجیتالی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ماهیت ناهماهنگ بازی‌ها و عدم انعکاس آن‌ها در رسانه‌ها ارزیابی آن‌ها را با مشکل مواجه نمود.