به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور دکتر شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیر بنایی معاون اول رئیس جمهور و دکتر باقری نماینده دکتر نهاوندیان معین هیات دولت در ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به سیاست های کلان کشور در حمایت از اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: رویکردهای اقتصادی استان حول برنامه محوری و تقویت اقتصاد درون زا در استان است.

استاندار قم با اشاره به  ۶۰ برنامه بازدید از واحدهای تولیدی و خدماتی در قالب تیم های اقتصادی مدیران ارشد استان، افزود: سیاست اصلی استان بازگرداندن واحدهای راکد به مدار تولید و توسعه ظرفیت های اشتغال و تولید واحدهای فعال است.

سرمست با تاکید بر پیگیری های مسئولان ارشد دولتی در ارتباط با طرح های نیمه کاره و راکد استان قم، ادامه داد: در این راستا  با اهتمام مدیران استان از ۲۵ واحد راکد هدف گذاری شده، ۱۴ واحد احیاء شده است و برای احیاء تمام این واحد های صنعتی تا پایان سال باید از منابع و تسهیلات ملی استفاده گردد.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، رویکرد این ستاد را طی فرآیند های مشخص در اولویت بندی مصوبات دانست و تصریح کرد: هر دستگاه ملزم است در اجرای مصوبات گزارش مراحل پیشرفت یا موانع موجود را بصورت دوره ای ارائه دهد تا در پایان سال شاهد پیشرفت صددرصدی این مصوبات باشیم.

مقام عالی دولت در استان از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه های اقتصادی استان خبر داد و گفت: در حوزه پروژه های عمرانی و زیر بنایی، دستگاه ها موظفند تا پروژه های قابل افتتاح، پروژه های نیاز به تسریع در فرآیند اجرا و پروژه های نیازمند تعیین تکلیف را برای دوره های؛ دهه فجر و پایان سال جاری، هفته دولت سال آینده و پایان سال ۹۹، احصاء و گزارش لازم را ارائه دهند تا تصمیمات مقتضی در این زمنیه اتخاذ شود.

وی همچنین به برخی پروژه های در دست اقدام استان در حوزه راه آهن، اشاره کرد و بیان داشت: اتصال چشمه های بار به خطوط ریلی از سیاست های اصلی دولت و استان است، و ضروری است در زمینه اتصال راه آهن به شهرک صنعتی شکوهیه و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مسئولان ذیربط پیگیری های لازم را صورت دهند.

استاندار قم همچنین به ظرفیت های معدنی و گردشگری دریاچه نمک قم اشاره و عنوان کرد: بسته سرمایه گذاری با رویکرد بهره برداری از منابع معدنی، و جاذبه های گردشگری این دریاچه، با الزام احداث راه دسترسی توسط سرمایه گذار کامل می شود.

وی ادامه داد: برنامه های مدیریت استان تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه کاره و احیاء واحد های تولیدی راکد و نیز حمایت از اشتغال استان است که در این زمینه حضور مدیران ملی و پیگیری این برنامه ها در سطح ملی ظرفیت و فرصتی مناسب برای مدیران استان است.

استاندار قم در پایان به نامگذاری کمربندی ۱۱۰ کیلومتری جدید استان با اعتبار ۲۱۰۰۰ میلیارد ریالی به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه مدیریت استان کلنگ زنی این پروژه در ایام دهه فجر سال جاری است و لازم است تا از تمام ظرفیت های استانی و ملی  برای اجرایی شدن این پروژه استفاده شود.