به گزارش پایگاه خبری ربیع، فهرست جدید تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با عراق در حالی اعلام شد که علیرضا جهانبخش هافبک برایتون انگلیس همچنان سرشناس‌ترین غایب تیم ملی است.

مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که گفته می‌شود به خاطر عدم پرداخت مطالباتش از سوی فدراسیون فوتبال قصد فسخ قرارداد خود را داشته است لیست جدید تیم ملی را در حالی منتشر کرد که تغییراتی را نسبت به فهرست گذشته برای دیدار با بحرین و کامبوج داشته است.

کاوه رضایی و علی قلی‌زاده بازیکنان شارلوای بلژیک برای اولین بار از سوی مارک ویلموتس به تیم ملی فرا خوانده شدند تا شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی در دیدار با عراق را داشته باشند.

بازگشت وریا غفوری به لیست مدافعان تیم ملی در حالی رخ داده است که مرتضی منصوری بازیکن سپاهان در این پست با قلم قرمز ویلموتس مواجه شده است. سیاوش یزدانی مدافع وسط استقلال هم بعد از اتمام مصدومیت مجدداً به تیم ملی دعوت شده است.

امید نورافکن نیز که با سر و صدای زیادی به عنوان بیست و چهارمین بازیکن در لیست قبلی ویلموتس به تیم ملی ایران دعوت شد، برای بازی با عراق دعوت نشده است. امیدنورافکن به عنوان یکی از آماده‌ترین بازیکنان سپاهان در لیگ برتر بعد از تنها یک اردو حضور در جمع بزرگسالان بار دیگر از فهرست ویلموتس دور ماند تا به جای سفر به امان در کشور اردن، ملی پوشان امید ایران در سفر به قطر را همراهی کند.

نورافکن به عنوان کاپیتان امیدهای ایران یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های حمید استیلی در راه شکستن طلسم عدم صعود به المپیک قلمداد می‌شود از همین رو همراهی او با کاروان امیدها آن هم در اردوی قطر می‌تواند خبر خوبی برای کادر فنی این تیم باشد به خصوص که با ترافیک شدید در اردوی بزرگسالان نورافکن شانسی برای حضور مقابل عراق نداشت.

اشکان دژاگه هافبک تراکتور تبریز که به دلیل مصدومیت بازی با کامبوج و بحرین را از دست داد و در بازی‌های تراکتور هم نیمکت نشین بود، این بار از حضور در لیست تیم ملی جاماند.

یکی از نکات تیم ملی غیبت مهرداد محمدی هافبک تیم آوس پرتغال است که در بازی با کامبوج و بحرین برای تیم ملی به میدان رفت.

مارک ویلموتس همچنان روی علیرضا جهانبخش گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران به دلیل تداوم نیمکت نشینی نظر مثبتی ندارد.

عدم دعوت از بازیکنانی همچون فرشید اسماعیلی و سیدحسین حسینی از استقلال هم می‌تواند جزو تصمیمات عجیب کادر فنی تیم ملی باشد. این دو بازیکن که به اذعان بسیاری از اهالی فوتبال جزو آماده‌ترین نفرات تیم خود در لیگ برتر بودند قطعاً می‌توانستند بین بازیکنان دعوت شده قرار بگیرند اما ویلموتس بنا به سلایق و نیازهای خود فعلاً برنامه‌ای برای بهره بردن از آنها ندارد.

پرسپولیس در لیست جدید مارک ویلموتس همچنان پنج بازیکن (علیرضا بیرانوند، وحید امیری، احمد نوراللهی، محمد نادری و حسین کنعانی زادگان) در تیم ملی دارد و بیشترین ملی پوش را در میان تیم‌های لیگ برتری دارا است. استقلال تهران و تراکتور تبریز نیز هر کدام سه بازیکن در تیم ملی تحویل دارند تا شانس خود را برای حضور در دیدار مقابل عراق آزمایش کنند. سپاهان نیز با خروج امید نورافکن و مرتضی منصوری، تنها پیام نیازمند و محمد محبی را در لیست نهایی در اختیار دارد.

مهدی طارمی مهاجم تیم ریو آوه پرتغال هم که گفته می‌شد دچار مصدومیت شده و احتمال از دست دادن بازی با عراق برای وی متصور بود، در این لیست حضور دارد.

تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه هفته جاری در حالی به مصاف عراق می‌رود که با تصمیم فیفا مبنی بر نگرانی از تأمین امنیت در کشور میزبان، باید در اردن به عنوان کشور ثالث بازی کند.

۲۳ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی به این شرح هستند؛

دروازه بان ها

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

محمد رشید مظاهری (تراکتور)

پیام نیازمند (سپاهان)

مدافعان

وریا غفوری (استقلال)

سید مجید حسینی (ترابزون اسپور)

حسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)

میلاد محمدی (خنت)

محمد نادری (پرسپولیس)

مرتضی پورعلی گنجی (العربی)

رامین رضاییان (الشحانیه)

سیاوش یزدانی (استقلال)

هافبک‌ها

امید ابراهیمی (یوپن)

احسان حاج صفی (تراکتور)

علی کریمی (استقلال)

احمد نوراللهی (پرسپولیس)

مسعود شجاعی (تراکتور)

وحید امیری (پرسپولیس)

مهاجمان

کریم انصاری فرد (السیلیه)

علی قلی زاده (شارلروا)

محمد محبی (سپاهان)

کاوه رضایی (شارلروا)

سردار آزمون (زنیت)

مهدی طارمی (ریوآوه)