به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، اسماعیل جلیلی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با بیان این‌که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور رسالت مسؤولان برای ارایه خدمات و رفع مشکلات موجود سنگین‌تر است، اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان دولتی باید در راستای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وی با بیان این‌که مالیات برای اداره امور کشور به عنوان یک منبع درآمد عمومی محسوب می‌شود، افزود: لایحه قانونی مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری است و در این راستا بهینه سازی اخذ مالیات به ویژه مالیات بر ارزش افزوده از سوی مسؤولان وزارت اقتصاد و دارایی دنبال می‌شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که در بازنگری لایحه قانونی مالیات بر ارزش افزوده نگرانی‌ها و مشکلات فعالان اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است، گفت: با بازنگری این لایحه مشکلات موجود برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مالیات ارزش افزوده در عمران و آبادانی کشور عنوان کرد: اشکالات اجرایی در مالیات ارزش افزوده وجود دارد که باید با هدف تخصیص منابع بیشتر به مناطق کمتر برخوردار اصلاح شود.

جلیلی با انتقاد از این‌که در کشور به از مدل بازار سرمایه برای حل مشکلات نظام بانکی و اقتصادی کمتر استفاده می‌شود، بیان داشت: وظیفه اصلی نظام بانکی تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی است.

وی با بیان این‌که عدم انعطاف قانونی مانع ریسک‌پذیری و جسارت مدیران در ارایه خدمات براساس شرایط موجود هر منطقه شده است، تصریح کرد: در طول سالیان گذشته نوسانات اقتصادی زیادی ایجاد شده که در کنار آن برخی گروه‌های داخلی و خارجی سواستفاده‌هایی کردند که به مشکلات زیادی منجر شده است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، خاطرنشان کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا یکی از اولویت‌های اقتصادی استان اصفهان است که با پیگیری نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان استان، موانع اجرایی آن برطرف و در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.