به گزارش پایگاه خبری ربیع، محسن جاوری، رئیس میراث‌رهنگی کاشان اظهار داشت: کاشان از شهرهای تاریخی کشور با قدمتی حداقل هفت‌ هزار ساله است و بر این اساس مورد بازدید خوب گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز و دیگر فصل‌های سال است.

وی افزود: از سویی کاشان در مسیر دیگر شهرهای کشور قرار دارد و بر این اساس بسیاری از گردشگرانی که قصد سفر به دیگر نقاط کشور را نیز دارند از این شهرستان تاریخی عبور و یک شب را در آن اقامت می‌کنند و یا بازدید از بناهای تاریخی این شهر را در برنامه سفر خود دارند.

رئیس میراث‌رهنگی کاشان با اشاره به آمار بازدید از بناهای تاریخی کاشان در ایام نوروز افزود: در طول این ایام ۳۶۹هزار و ۴۳۶ گردشگر از بناهای تاریخی کاشان بازدید کردند که بیش از ۵ هزار نفر از آنها را گردشگران خارجی تشکیل می‌دادند.

وی با بیان اینکه باغ فین با ۲۲۱ هزار و ۷۳۹ نفر پربازدیدترین بنای تاریخی کاشان بوده است، ابراز داشت: خانه تاریخی بروجردی، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، خانه عباسیان و محوطه باستانی سیلک، موزه ملی کاشان، حمام سلطان امیر احمد، کارگاه صنایع دستی و موزه شیبانی در رده‌های بعدی پربازدیدترین بناهای گردشگری کاشان هستند.

رئیس میراث‌فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه آمار بازدید از بناهای تاریخی کاشان ۱۶ درصد نسبت به مشابه سال گذشته رشد داشته است، گفت: آمار بازیددکنندگان باغ تاریخی فین کاشان با رشد ۱۴ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به آمار اقامت گردشگران در کاشان اضافه کرد: همچنین ۲۴ هزار و ۱۶۰ نفر در ۲۷ مرکز اقامتی دائم کاشان اسکان داشتند و ۲۰۶ هزار و ۴۰۹ نفر در مراکز اقامتی موقت اقامت گزیدند.

منبع:مهر/۲۰۶