به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه زیرساخت‌های داخل پایانه که تردد زائران و ورود آنها را به مرز تسهیل می‌کند، افزود:

با‌توجه به مشکلاتی که سال گذشته در مسیرهای منتهی به چذابه و شلمچه به خصوص چذابه داشتیم، نیازمند توسعه شبکه بزرگراهی و ورود و خروج چهارخطه وجود داشته است که بخش‌های عمده آن طراحی شده و داخل محوطه نیز تغییراتی صورت گرفته است.

تا روز گذشته بالغ بر ۸۵۰ هزار زائر از مرزهای زمینی (مهران، شلمچه و چذابه) عبور کردند و ۵۰ درصد این افراد از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند و ۵۰ درصد دیگر که با خودروهای شخصی سفر کرده‌اند، از ظرفیت پارکینگ‌های طراحی شده بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در مرز مهران، شلمچه و چذابه برای برگشت زائران انجام شده تا خدمات‌رسانی با سرعت بیشتر و بهتر برای بازگشت به محل سکونت داشته باشند.

حسن‌نیا  با اشاره به بسیج کلیه ناوگان اتوبوسی در سراسر کشور ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار اتوبوس به سرویس‌دهی زائران مشغول می‌باشند.

با اشاره به اینکه گشت‌های راهداری در طول مسیرها برای امدادرسانی مستقر هستند، گفت: برنامه‌ریزی شده تا برای بازگشت زائران از ظرفیت حمل و نقل ریلی شلمچه نیز بهره لازم صورت گیرد.

 حسن نیا ضمن تقدیر و تشکر از کلیه زحمات مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در بهسازی، نگهداری راه و ابنیه، نصب علائم، خط‌کشی و همچین آمادگی پایانه‌های مرزی بر ارتقاء مولفه‌های ایمنی و مدیریت بازگشت زائرین عزیز در جاده‌ها  تاکید نمودند.