به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس به نقل از البرز به نقل از روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری وفرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج، در صد و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، لایحه‌ای در خصوص افزایش عوارض خودروهای ورودی به میدان میوه و تره بار به منظور ساماندهی و کنترل بار ترافیکی مطرح شد.
بر اساس لایحه ارایه شده به شورا، اخذ ورودی از خودروها اینگونه مطرح شد که وانت و سواری ۵۰۰ تومان، کامیونت و مینی بوس ۷۵۰ تومان، اتوبوس و کامیون هزار و ۵۰۰ تومان و تریلرها هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر ساعت پرداخت کنند.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج در این خصوص، اظهار کرد: آخرین تعرفه بهای خدمات مربوط به سال ۹۴ است و ضروری است با افزایش هزینه‌ها تعرفه ها نیز افزایش یابد.
عباس وحیدی با اشاره به اینکه برخی خودروها توقف زیادی در میدان میوه و تره بار دارند و موجب ترافیک و ایجاد مشکل در خدمت رسانی شده‌اند، افزود: تصمیم گرفته شد به شیوه احتساب هزینه پارکینگی کار کنیم و به منظور کنترل بیشتر، برای همه خودروها ساعت ورود و خروج منظور شود.
وی همچنین از توقف برخی خودروها جلوی ورودی میدان میوه و تره بار یاد کرد و با بیان اینکه توقف آنها موجب ایجاد سد معبر می‌شود، گفت: طبق برنامه ریزی‌ها از توقف این خودروها جلوگیری خواهد شد.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج، ادامه داد: هدف از ارایه لایحه مذکور علاوه بر کنترل خودروها و جلوگیری از ترافیک، رسیدن به آمار شفاف تر در خصوص رفت و آمدها همچنین افزایش درآمد است.
وحیدی افزود: طبق لایحه، ماشین های حجره داران و دارندگان غرفه های جانبی که به طور تقریبی نزدیک به ۵۰۰ خودرو است از پرداخت عوارض معاف می شوند.
به گفته وی به صورت میانگین، روزانه دو هزار خودرو وارد میدان مرکزی میوه و تره بار و شامل دریافت عوارض می‌شوند.

انتهای پیام/و