به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بابک کاظمی ۲۸ تیر ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت و به اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک خواهد پرداخت.  سمفونی شماره ۳ بتهوون، اورتور خفاش، یوهان اشتراس و اورتور رمئو و ژولیت چایکوفسکی قطعاتی است که ارکستر در این کنسرت اجرا خواهد کرد.

بابک کاظمی، رهبر ارکستر، آهنگساز و پیانیست ایرانی متولد تهران است. او موسیقی را با آموزش پیانو نزد اساتیدی چون تامارا دولیز و دلبر حکیم‌آوا آغاز کرد. در ادامه آموزش‌هایش، هارمونی، کنترپوئن و ارکستراسیون را نزد تنگیز شاولوخاشویلی فراگرفت. پس از ترک ایران، آهنگسازی را در رویال کالج موسیقی لندن نزد دکتر جو کُل و ویلیام میوالآموخت و همزمان کلاس پیانو را نیز نزد نیل ایمِل‌مان در رویال کالج موسیقی ادامه داد.

بابک کاظمی خیلی زود توانست بورس تحصیلی کنسرواتوار بیرمنگام را در رشته رهبری و آهنگسازی بدست آورد. مادامیکه در کنسرواتوار بیرمنگام درس می‌خواند کارش را به عنوان دستیار کنداکتور (رهبری ارکستر) آغاز کرد و بعدها به رهبری اصلی برخی از ارکسترهای اروپایی رسید.

کاظمی در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیر موسیقی و رهبر اصلی ارکستر سمفونیک «لایت آو میوزیک» (نور موسیقی) منصوب و همکاری‌اش تا به امروز با این ارکستر ادامه دارد. همکاری با «باله سلطنتی بیرمنگام» و بسیاری گروهها در بیرمنگام در مقام آهنگساز، رهبری ارکستر سمفونیک جدید اروپا، «ارکستر سمفونیک رادیو سن‌پترزبورگ» «ارکستر فیلارمونیک هرمیتاژ»، «ارکستر فیلارمونیک روس» در کارنامه کاری او دیده می‌شود.

انتهای پیام/