به گزارش پایگاه خبری ربیع، بعد از اقدام سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلستان در انتشار بیانیه مشترکی در خصوص طرح اتهام علیه جمهوری اسلامی ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی اخیراً اتحادیه اروپا نیز تهران را تهدید به خروج از برجام، همزمان با عملیاتی شدن گام چهارم تعهدات برجامی ایران کرده است. قاره سبز می‌توانست پیام‌اور نجات و تنفس مصنوعی برای برجام باشد اما اکنون با این تهدید با دستان خویش برجام را خفه خواهد کرد. برجامی که فقط ایران متعهد باشد تعهد یا عهدنامه بین‌المللی نیست و جمهوری اسلامی ایران دیگر صبوری نخواهد کرد، گام به گام و متناسب با مفاد برجام، عمل خواهد کرد.

امریکا با خروج خود نتوانست ایران را تسلیم کند بلکه ایران با اسقاط پهپاد آمریکایی غرش‌ سختی بر سر آمریکا کشید. ترامپ در مقابل ایران محکوم به شکست است و این شکست نمود یافته است چرا که دم از مذاکره مجدد زده است. از سوی دیگر اتحادیه اروپا سعی نمود با خوش ظاهری و حرافی تاریخ را به نفع خویش متمایل نماید اما جمهوری سالامی ایران حقه‌بازی و زیرکی آنان را از تاریخ عبرت گرفته است.

ترامپ با نیت انزوای ایران از برجام خارج شد اما اکنون با فرارسیدن اربعین ایران نشان داد که چندان هم منزوی نیست. زائران ایرانی برای زیارت و اعلام وحدت از مرزها به سوی عراق سرازیر شده‌اند. بنابراین ایران منزوی نیست. اما دشمنان آرام نیستند بلکه برای عدم برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین مثلت شوم عربی- عبری- امریکایی فعال است. فتنه‌اندازی در خاورمیانه از گاو شیرده منطقه، گاوچران امریکایی و اشغالگر صهیونیستی بعید نیست چرا که ترامپ برای نشان دادن تأثرات تحریم‌ها نیاز دارد ثابت نماید که ایران حتی با همسایگان خویش نیز رابطه‌ی دوستی ندارد. اما حقیقت این است جمهوری اسلامی ایران چه با برجام و چه بی‌ برجام خواستار روابط دوستانه و سازنده با همسایگان است.