به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، سید فرزاد طلاکش صبح امروز درهمایش روز جهانی تخم‌مرغ که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد، گفت: سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور از ۱۶۰ عدد به ۱۸۹ عدد افزایش یافته است که این افزایش مصرف در هشت سال محقق شد.
وی تخم مرغ را غذایی کامل با قیمت مناسب برشمرد و افزود: این غذا جایگاه ویژه‌ای در تغذیه دارد که برخی به دلایل غیرعلمی از مصرف آن خودداری می‌کنند.
دبیرستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ اظهار کرد: تخم‌مرغ غذایی است که می‌تواند در رفع سوء‌تغذیه نقش ایفا کند و به مادران شیرده و زنان باردار مصرف آن پیشنهاد می‌شود.
طلاکش با اشاره به اینکه کشور ایران موفق شده است جایگاه دهم تولید تخم‌مرغ در جهان را از آن خود کند، تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلفی شاهد این هستیم که تخم‌مرغ در سبد غذایی اقشار جایگاه ضعیفی دارد و همه ادارات مربوطه باید برای تحقق جایگاه واقعی تخم‌مرغ تلاش کنند.
وی با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ نیز همچن سایر اقلام غذایی‌ گران شده است، اضافه کرد: مردم باید در این زمینه دقت کنند چراکه قیمت تخم‌مرغ با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد مناسب است و در تناسب با قیمت کم خاصیت‌ترین مواد، ارزان نیز است.
دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ در پایان سخنان خود از مصرف سالانه ۹۵۰ هزار تخم مرغ در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: برای افزایش سرانه مصرف تخم‌مرغ تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که در این میان می‌توان به توزیع تخم‌مرغ در مدارس و ایستگاه های اتوبوس اشاره کرد.
انتهای پیام/۳۳۹۳