به گزارش پایگاه خبری ربیع، بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز ، دوم بهمن ماه، با حضور معاون رئیس جمهور و مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر برنامه‌های زیست محیطی آلمان، مدیران ارشد کشوری و مدیران نمونه واحدهای صنعتی سبز کشور در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. بیژن زاهدی فرد مدیریت عامل و رشید مهدی پور مدیریت واحد پشتیبانی ایران خودرو خراسان نیز در این همایش حضور داشتند.

بر طبق گزارش دبیرخانه همایش ملی صنعت و خدمات سبز، در این دوره تعداد ۲۵۳ شرکت حضور داشتند که از این تعداد، ۲۱۷ واحد صنعتی و ۳۶ واحد خدماتی بوده است . در این میان تعداد ۱۴ واحد به عنوان “واحد صنعت برگزیده سبز” و تعداد ۶۷ واحد نیز به عنوان “واحد صنعت سبز” انتخاب و هم چنین تعداد ۳ واحد نیز به عنوان واحد خدماتی برگزیده سبز و ۱۱ واحد خدماتی نیز قابل تقدیر شناخته شدند.

عدم داشتن مغایرتهای زیست محیطی و نبودن جزء صنایع آلاینده(احراز الزامات محیط زیستی در طی چهار دوره فرایند خوداظهاری)، استقرار سیستم پایش آلاینده‌ها و بازیافت، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و استقرار پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها، استقرار دفتر HSE ، ارتقای دانش محیط زیستی به کارکنان و داشتن گواهی ۱۴۰۰۱ ISO از جزو شاخص ها و محورهای انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بوده است.

لازم به ذکر است شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان تنها خودرو ساز کشور در بخش صنعت موفق به کسب این افتخارگردیده است