به گزارش پایگاه خبری ربیع، سیدامیر سامع در جلسه کمیسیون خدمات شهری که در منطقه هشت برگزار شد، با تاکید بر اینکه منابع شهرداری محدود بوده و باید کارهایی که بیشترین نیاز در آنها احساس می‌شود اولویت باشد، اظهار کرد: در برنامه و بودجه سالانه معمولا کارهایی که سابقه قبلی اجرا در شهرداری داشته است، به صورت روال هر ساله در دستور کار قرار می‎گیرد و به همین خاطر اجرا شدن ایده‎های نو از اولویت خارج می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری قم یکی از آفات کاری شهرداری را تکرار کارهای قبلی و بدون اولویت عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال؛ در بخشی از خدمات شهری، بازپیرایش بوستان‌ها که در آن ابنیه بوستان نوسازی می‎گردد یک پروژه عادی است که ممکن است نیاز و اولویت‌ اول نباشد افزایش، ولی کیفیت فضای سبز و لوازم و تاسیسات بوستان همچون فضای بازی کودکان، سرویس بهداشتی، مبلمان، سایبان و نمازخانه جزء اولویت‎ها باشد.
سامع با بیان اینکه باید بر اساس برنامه راهبردی شهرداری ایده‌های نو در حوزه اجرایی به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: اگر با اندیشه و تفکر خلاق و علمی کار کنیم می‌توانیم کیفیت کاری و خدماتی شهرداری را ارتقاء بخشیم.
وی با اشاره به اولویت‌های شهر، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های شهر توسعه کمربند سبز شهر است تا بتوانیم با پهنای مناسب به اهداف زیست‌محیطی شهر برسیم؛ همچنین استفاده از پساب یکی از اولویت شهرداری است تا استفاده از منابع آبی کاهش یابد و منابع آبی فضای سبز هم پایدار باشد. همچنین انجام اقدامات ترکیبی و میان‎حوزه‎ای در بخش فضای سبز، زیباسازی و فرهنگی می‎تواند مفید و مؤثر باشد.