به گزارش پایگاه خبری ربیع، ناصریارمحمدیان در گفتگو با خبرنگار  ربیع افزود: بر اساس قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها که امسال تصویب و اجرایی شده است، ادارات و سازمان های دولتی و اجرایی می باید کلیه فرصت ها،طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری را با مجوزهای بدون نام، مشوق‌های سرمایه گذاری و تسهیلات قابل ارائه به سرمایه گذاران معرفی نمایند. وی اظهارداشت: همچنین ادارات و سازمان ها می بایست این اطلاعات را در سامانه جامع اطلاعات سرمایه گذاری سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ثبت کنند.

یارمحمدیان بیان داشت: بسته سرمایه‌گذاری، بسته ای از مجوزها است که پس از انجام استعلام‌های لازم از تمامی دستگاه‌های مرتبط و با دارا بودن تمام تاییدیه های لازم برای انجام یک یا چند فعالیت اقتصادی مشخص، آماده واگذاری به سرمایه گذار است و سرمایه گذار دیگر نیازی به دریافت مجوز و طی کردن مراحل متعدد ندارد.

وی با بیان اینکه با اجرای این قانون، سودآوری سرمایه گذار افزایش و ریسک های سرمایه گذاری کاهش می یابد، ادامه داد:  در حال حاضر در استان اصفهان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، مجموعه ای است که وظیفه ارائه خدمات از زمان تصمیمگیری سرمایه گذار غیرایرانی به سرمایه گذاری در ایران را انجام می دهد و اقدام به ارائه خدمات و حمایت از سرمایه گذاران می کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: این اداره کل ضمن تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی، با حمایت و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران جهت تداوم فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری شان  در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی گام بر می دارد.

وی ادامه داد: رویکرد مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اصفهان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جذب سرمایه گذاران خارجی در استان است.

زهرا زرفشانی