زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون سرمایه انسانی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در گفتگو با ربیع درباره اقدامات انجام شده این شرکت برای خودمراقبتی سازمانی، گفت: توسعه سرمایه انسانی گروه صنعتی در سال های اخیر باعث شده، این مجموعه تجربه های ارزشمند و همه جانبه ای در حوزه HSE (بهداشت حرفه ای و ایمنی کار) داشته باشد. از این رو با مشارکت های اجتماعی، این تجربیات را به دیگر صنایع و بنگاه های اقتصادی منتقل خواهد کرد و این انتقال تجربه بخشی از مسئولیت اجتماعی این شرکت است.

سیدحسین میرباقری تاکید کرد: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با دیدگاه توسعه ای و آینده نگرانه ای که به مقوله های مختلف از جمله سرمایه انسانی دارد، در حوزه HSE هم توسعه محور و آینده نگرانه برنامه ریزی و اقدام کرده است و این نگاه را داشته است که در این زمینه فرهنگ ساز باشد و اثرات اجتماعی از خود به جای بگذارد.

احداث  درمانگاه تخصصی بزرگ انتخاب

وی افزود: به عنوان نمونه طرح احداث و تأسیس درمانگاه تخصصی در شهرک صنعتی مورچه خورت در راستای ارتقای بهداشت کارکنان انتخاب است اما اثرات ایجاد این مجموعه، متوجه اهالی شهرستان های اطراف نیز می شود و این مجموعه به دیگر همشهریان نیز خدمت رسانی می کند.

وی ادامه داد: پیگیری استقرار تصفیه خانه بهداشتی و صنعتی در شهرک صنعتی مورچه خورت نیزیک اقدام زیست محیطی در راستای پیشگیری از بیماری ها و بهبود شاخص های زیست محیطی این منطقه هم برای کارکنان و هم اهالی این منطقه است. موضوع توسعه فضای سبز شهرک صنعتی مورچه خورت نیز با چنین نگاهی از سوی انتخاب الکترونیک برنامه ریزی و پیگیری شده است.

به گفته میرباقری، این مجموعه، نه فقط موضوع سلامت جسم بلکه سلامت روح کارکنان را مدنظر قرار داده است و به منظور افزایش بازدهی، انگیزه و رضایت پرسنل، سلامت روح و جسم خانواده های آنان را نیز در نظر گرفته است،تدوین نقشه توسعه فردی فرزندان کارکنان، عقد قرارداد همکاری با مراکز مهم و برجسته حوزه روان شناسی و مشاوره در سطح استان و کشور برای پرسنل و خانواده آنان، انجام مشاوره های فردی، زوجین، تحصیلی و غیره از دیگر اقدامات انجام شده است.

آموزش نیروی متخصص HSE برای تزریق به صنایع کشور

  محمد آهنگریان، رییس مرکز آموزش علمی-کاربردی گروه صنعتی انتخاب نیز گفت: این مرکز آموزشی در حال حاضر ۲۲۰ نفر دانشجوی HSE و ۱۵۰ نفر فارغ التحصیل در این رشته دارد که این افراد در رشته های ایمنی و حفاظت فنی، مهندسی فناوری ایمنی، بهداشت و محیط زیست آموزش دیده و به عنوان نیروی متخصص به مجموعه انتخاب الکترونیک یا دیگر صنایع اضافه می شوند.

وی ادامه داد: انتخاب الکترونیک در زمینه آموزش تخصصی نیز موضوع دوری صنعت از دانشگاه را به سهم خود حل کرده و هم اکنون نه تنها نیروی مورد نیاز خود در حوزه بهداشت و ایمنی را تامین می کند بلکه به افراد جویای کار در این زمینه و صنایعی که چنین نیروهای متخصصی نیاز دارند نیز کمک می کند.

زهرا نصیری