به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نیما ربیعیان اظهار کرد: هدف اصلی این مجموعه نقطه زنی و حل مشکلات مردم استان است و این مسئولیت از نیمه شعبان به بنده رسیده و بنا بوده هر سه ماه گزارش عملکردی به مردم استان بدهیم و خدا را شاکرم که توانسته‌ایم حرف و عملمان را یکی کنیم.

۱۱۰ میلیون تومان برای پروژه سالک در اسفراین خرج شده

مسئول قرارگاه ستادی اجرای فرمان امام در خراسان شمالی ادامه داد: یکی از پروژه‌های بزرگی که در این مدت داشتیم، پروژه سالک در اسفراین بوده که باهمت معاونت اجتماعی استانداری، فرمانداری اسفراین و علوم پزشکی اسفراین موفق شدیم این پروژه را اجرایی کنیم و مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان برای پیشگیری از سالک که بناست در سه سال انجام شود، دریافت کنیم و این مبلغ که برای گام اول بوده اکنون برای پیشگیری از شیوع بیماری سالک در منطقه مذکور خرج شده است.

وی افزود: قدم اول در شهریورماه برداشته شد و اقداماتی که بنا بود انجام شود کامل به وقوع پیوست و گام دوم در فروردین‌ماه سال آینده شروع خواهد شد و این برنامه‌ریزی سه‌ساله است تا درنهایت کمربند سالک را که از اسفراین شروع می‌شود و تا گرمه و جاجرم ادامه دارد، ریشه‌کن کنیم تا دیگر هیچ کودک، زن و مردی از این بیماری آسیب نبیند.

ربیعیان خاطرنشان کرد: برای دفع کامل بیماری سالک نیاز به زمان است و یک‌دفعه نمی‌توان گفت موفق شده‌ایم یا نه اما آن چیزی که مشخص است، از بین رفتن مخروبه‌ها به‌عنوان مکان رشد پشه سالک است و این پشه در منطقه دیگر نمی‌تواند رشد کند اما خود این پشه به‌تنهایی قدرت شیوع بیماری را ندارند و عامل دیگر موش‌های صحرایی هستند که پشه‌ها از آن‌ها تغذیه می‌کنند که عمل جونده کشی در آن منطقه انجام‌شده است.

۹۷ نفر مبتلا به سالک در منطقه زرق آباد

ربیعیان بیان داشت: اکنون در منطقه زرق آباد که چندین روستا را در برمی‌گیرد ۹۷ نفر به این بیماری دچار شده‌اند و این بیماری طوری است که اگر فرد یک‌بار دچارش شود دیگر نمی‌تواند از آن خلاص شود لذا روی بدن بسیاری از این افراد یک زخم وجود دارد که ما به آن مهر ابدیت می‌گوییم اما مشکل وقتی حادتر می‌شود که کسی به آن منطقه از ترس گرفتن این بیماری ورود و خروج نداشته باشد لذا به دنبال نابودی کامل آن هستیم.

وی در ادامه به دیگر اقدامات این قرارگاه اشاره کرد و گفت: ترمیم و نوسازی ۵ منزل مسکونی خانواده محروم که هیچ متولی نداشتند از دیگر اقدامات بود که در این حوزه با کمک خیرین ۴۵ میلیون تومان بود که در کل ۵۵ میلیون هزینه شد.

مسئول قرارگاه ستادی اجرای فرمان امام در خراسان شمالی اظهار کرد: یک مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که بهزیستی و کمیته امداد برای مردان ازکارافتاده هیچ امکاناتی را در نظر نگرفته است و آن‌ها را به‌عنوان سرپرست می‌داند و یا مشکل چندهمسری نیز وجود دارد؛ یعنی ممکن است مردی همسر خود را رها کرده و آن زن بی‌سرپرست است اما کمیته امداد و بهزیستی برای آن‌ها تسهیلاتی ندارد.

ربیعیان در خصوص نحوه شناسایی این خانواده‌ها گفت: تیم‌های شناسایی پیش‌ازاین وجود داشت و خودمان هم در بخش سازندگی و حاشیه شهرها فعال بودیم و این تجربه‌ها باعث ساده شدن کار شناسایی بود بااین‌حال فراخوان دادیم و از نهادهای مربوطه خواستیم هر موردی که می‌شناسند را به ما معرفی کنند.

ایجاد اشتغال و تهیه بیمه برای ۲۰ خانوار

وی افزود: پروژه اشتغال‌زایی در بخش تولید پارچه، گلیم، حوله دستی، قالیچه و… دیگر اقدام قرارگاه بود که در این زمینه نگاه ما توانمندسازی زنان بی‌سرپرست بود لذا این افراد از مناطق حاشیه شهر شناسایی شدند و تأمین اعتبار شد و کارگاهی تهیه شد و این افراد شاغل شدند و برای ۲۰ نفر سعی شده است که بیمه تهیه شود که هر یک از این ۲۰ نفر خانواده‌ای دارند لذا افرادی که تحت پوشش غیرمستقیم قرارگرفته‌اند بسیار بیشتر هستند.

مسئول قرارگاه ستادی اجرای فرمان امام در خراسان شمالی ادامه داد: قراردادی با مجموعه‌ی دیجی کالا بسته شد و از طرفی جلساتی با میراث فرهنگی برقرار کرده‌ایم تا در نمایشگاه‌ها، اجناس تولیدشده به فروش برسد.

افتتاح شرکتی خدماتی/ ۱۲۰ نفر برای کار در این شرکت شناسایی‌شده‌اند

ربیعیان بیان داشت: در حوزه اشتغال‌زایی قصد داریم شرکتی را افتتاح کنیم تا تضمینی برای برخی از مشاغل مانند تمیزکاری منازل ایجاد کنیم سپس افرادی که در استان چنین مشاغلی را دارند سازمان‌دهی کنیم که از این طریق هم شغل پایدار ایجاد شود و هم موضوع بیمه افراد حل شود که در این حوزه ۱۲۰ نفر شناسایی‌شده‌اند که اغلب از بخش جوادیه هستند.

بروکراسی‌ها سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد

وی در پایان گفت: پروژه‌هایی مانند آب‌رسانی بخش قلندر تپه برای آینده در دستور کار داریم و در بخش پروژه‌ها، دستگاه‌ها همکاری خوبی دارند اما می‌خواهم اگر سرمایه‌گذاری پیدا شد و به استان آمد، بروکراسی‌ها را کاهش دهند تا فرد فراری نشود.

انتهای پیام/