به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، محمود بهمنی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح سالن چندمنظوره بحران که همزمان با نهمین روز از ایام‌الله دهه فجر در ساوجبلاغ انجام شد، اظهار داشت: شرایط خاصی در چهلمین سالگرد انقلاب حاکم است که باید به کنترل این شرایط و جوسازی‌ها بپردازیم.

وی افزود: بدون شک تهدیدهای اقتصادی و تنگناهایی که در ایران وجود دارد مردم ما را مصمم‌تر می‌کند و این امر منجر خواهد شد که ۲۲ بهمن را بهتر از سال گذشته برگزار کنیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در جهان رتبه نخست علمی را از آن خود کرده‌ایم، یادآور شد: هرم سنی افراد در کشور افزایش‌یافته است و این امر نشان‌دهنده توسعه بخش بهداشت و درمان در کشور است.

بهمنی رتبه ایران را در رده ۲۰ کشورها ثروتمند جهان عنوان کرد و گفت: در حوزه صنعتی هفدهمین کشور صنعتی جهان به شمار می‌آییم  و اگر مقایسه‌ای با گذشته داشته باشیم خواهیم دید اقدامات خوبی در کشور انجام‌گرفته است. رشد باسوادی در سال ۵۷ حدود ۳۷ درصد ارزیابی می‌شد درحالی‌که امروز به ۸۵درصد رسیده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در سال ۵۷ آمار ۲۲ درصدی در حوزه پوشش درمان مردم به ثبت رسیده بود درحالی‌که همین آمار امروز به ۹۵ درصد رسیده است.

بهمنی ادامه داد: ۱۳۷ کیلومتر آزادراه در سال ۵۷ وجود داشت که امروز به بیش از دو هزار کیلومتر رسیده‌ایم که طبق این آمار افزایش ۱۷ درصدی داشته‌ایم. تحریم ۴۰ ساله موجب شده در بعضی مقاطع فرصت‌ها را از دست بدهیم و اگر این تحریم‌ها نبود به شرایط متعالی در جهان می‌رسیدیم. اما برکاتی هم داشته است و موجب شده ما در بسیاری جهات خودکفا شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان بابیان اینکه تولید گندم از چهار تن به سیزده تن رسیدیم و این نشانگر استقلال ما است، خاطرنشان کرد:اگر وابستگی کشور به نفت قطع شود اقتصاد کشور شکوفا خواهد شد و منابع کشور به حدی است که هیچ مشکلی برای اقتصاد بدون نفت نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ف