به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، وحید نمازی  با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر در استان، اتفاقی خوب و از این نگاه تماماً نقطه قوت است و فرصتی برای فیلم دوستان و متخصصان ایجاد می‌کند تا از جریانات روز سینمایی کشور مطلع شوند.

وی با ذکر این مطلب که مردم علاقه‌مند هستند تا فیلم‌ها را در قالب جشنواره ببینند، افزود: در سال‌های گذشته، در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن، علاقه‌مندان می‌بایست برای دیدن فیلم‌ها به استان خراسان رضوی و یا حتی تهران سفر می‌کردند که اکنون این موضوع با پخش در بجنورد رفع شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی اکران فیلم‌های جشنواره در یک مکان غیرتخصصی سینمایی در بجنورد را ازجمله مشکلات اجرایی در استان دانست و اظهار کرد: این سالن فاقد ویژگی‌های یک سینمای استاندارد است و به‌صورت چندمنظوره استفاده می‌شود.

وی با لازم دانستن حمایت از این اتفاق فرهنگی در استان تصریح کرد: امسال سعی شده مجموعه فرهنگی عمیق هم درگیر جشنواره شود تا پذیرای تعداد بیشتری از مخاطبین باشد.

نمازی همچنین در ادامه گفت: به‌طورکلی به روند برگزاری جشنواره نقد چندانی وارد نیست و اینکه هم‌زمان شاهد اکران فیلم‌های به‌روز کشور در استان هستیم اتفاق ویژه‌ای است و حتی اکثر فیلم‌هایی که سال گذشته در بجنورد، اکران شده بود، در اختتامیه برگزیده شدند.

وی با اشاره به نحوه تقسیم فیلم‌ها در استان طی جشنواره امسال اظهار کرد: فیلم‌های جشنواره فجر در سال جاری به سه قسمت تقسیم‌شده‌اند که استان ما در سبد سوم قرارگرفته و این دسته‌بندی بر اساس خواست تهیه‌کننده فیلم و سودآوری آن بوده یا به‌صورت قرعه‌کشی انجام می‌شود.

این مدیر فرهنگی استان درباره علت قرعه‌کشی یا خواست تهیه‌کنندگان برای نحوه اکران فیلم گفت: به دلیل اینکه برخی تهیه‌کنندگان فیلم مایل نیستند اثرشان در شهرستان‌ها، اکران شود این تقسیم‌بندی‌ها اتفاق می‌افتد و ربطی به مسئولین استان ندارد و یا به ظرفیت شهرستان برنمی‌گردد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که مسئولان استانی در جشنواره چه نقشی دارند گفت: درزمینه انتخاب فیلم‌ها، مسئولین درون استانی نقشی ندارند و تقسیم‌بندی به عهده دبیرخانه جشنواره است اما اداره کل فرهنگ و ارشاد استان درزمینه تبلیغ باید بیشتر کار کند.

نمازی ادامه داد: سالی که در تبلیغ فیلم‌ها به‌صورت گسترده‌تر اقدام شده، جشنواره در استان با استقبال بهتری مواجه بوده؛ اگرچه ما هیچ‌گاه دغدغه مخاطب نداشته و تقویم فرهنگی مردم ما درخشان است اما مسئولین هم اگر بیشتر تلاش کنند بیشتر این غنای فرهنگی استان دیده می‌شود.

وی ضمن بیان اهمیت جشنواره فیلم فجر، از عدم اکران فیلم در شهرستان‌ها به‌عنوان نقطه‌ضعف دیگری اجرای این جشنواره در استان یادکرد و گفت: متأسفانه شهرستان‌های استان، از برگزاری جشنواره فیلم فجر، بی‌بهره‌اند درحالی‌که مجموعه فرهنگی شیروان سینمای فعالی است و از امکان میزبانی مناسب برخوردار است.

نمازی در پایان روند فیلم‌های جریان انقلاب را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: در سال ۹۶ شاهد فیلم‌های خوبی درزمینه  انقلاب، دفاع مقدس و خانواده بودیم که فیلم‌هایی همچون به‌وقت شام، تنگه‌ابوقریب، امپراطور جهنم و از این گروه هستند که نشان می‌دهد هرسال ترکیبی از فیلم‌های مختلف در سینما حضور دارند اما برخی فیلم‌ها به‌خصوص درحوزه طنز، قابل دفاع نیستند.

انتهای پیام/