به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرپرست بخش بازاریابی محصولات اپل در مصاحبه جدید خود مدعی شده کیفیت محتویات گیمینگ برای آیفون‌ها و آیپدهای اپل در حال رسیدن به سطحی هم‌تراز با کیفیت بازی‌های ویدئویی روی کنسول‌های مدرن است. گامی که در نهایت باعث خواهد شد کیفیت این بازی‌ها از آنچه در دیگر پلتفرم‌های ویژه دستگاه‌های الکترونیکی شاهد هستیم، در سطحی بالاتر قرار گیرد.

Greg Joswiak سرپرست بخش بازاریابی محصولات اپل مدعی شده سیاست‌های این شرکت در جهتی است که بازی‌هایی هم‌تراز با آنچه در کنسول‌های مدرن بازار شاهد هستیم را پیش روی کاربران سیستم‌عامل iOS قرار دهد. این مقام مسئول به طور ویژه به عناوینی نظیر Fortnite و PlayerUnknown’s Battlegrounds  اشاره کرده که نه‌تنها از گیم‌پلی مشابه با آنچه در کنسول‌های مدرن شاهد هستیم بهره می‌برند بلکه امکان استفاده از قابلیت کراس پلتفرم یا بازی با گیمرهای پلتفرم کنسول‌های بازی یا کامپیوترهای شخصی را هم فراهم می‌کنند.

اکثر بازی‌های توسعه یافته برای گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها همچنان عناوینی هستند که به واسطه روبرو شدن با توان پردازشی محدود یا حتی فضای ذخیره‌سازی داخلی و رابط کاربری در ابعاد مشخص، در چارچوبی خاص عرضه شده و پیش روی کاربران قرار می‌گیرند. حتی در صورتی که این بازی‌ها برای هر دو پلتفرم موبایلی و کامپیوترهای شخصی یا کنسول‌ها ارائه شوند، توسعه‌دهندگان مجبور خواهند بود تا نسخه موبایلی را با محدودیت‌های بیشتر به مرحله بهره‌برداری رسانده یا به دلیل مزایایی نظیر وجود گیم‌پد، ماوس یا صفحه‌کلید در پلتفرم‌های دیگر، از ادغام قابلیت کراس پلتفرم در آن‌ها جلوگیری کنند.

این در حالی است که به گفته Joswiak، سخت‌افزار و پلتفرم قدرتمند آیفون و آیپدهای اپل توانسته این محدودیت‌ها را جابه‌جا کند. او در این خصوص می‌گوید:

با گذشت زمان، هر ساله ما قادر خواهیم بود تکنولوژی‌های مدرن‌تری را پیش روی توسعه‌دهندگان قرار دهیم. این امر به نحوی است که حتی تا پیش از آشنایی بازار با این فناوری‌ها، ما کاربران را از وجود آن باخبر می‌کنیم. گیم‌پلی بازی‌های جدیدی که به آن اشاره شد باعث بیداری و هوشیاری کاربران زیادی شده است.

درنظر داشته باشید که کنسول‌های بازی معمولاً هر چهارسال یک‌بار یا حتی در بازه زمانی طولانی‌تری شاهد بروزرسانی‌های سخت‌افزاری چشمگیر هستند. این به معنای ایجاد شرایطی است که در آن تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی یا دستگاه‌های الکترونیکی همراه می‌توانند شرایط را به نحوی مدیریت کنند تا حداقل، از نقطه‌نظر مولفه‌های سخت‌افزاری، محصولاتی در سطح بالاتر را به مرحله عرضه برسانند. محصولاتی که بر تجربه کاربران به ویژه گیمرها تاثیرات مثبت و انکارنشدنی خواهند داشت.

البته Joswiak به این نکته هم اشاره کرده که iOS در مقایسه با اندروید، به اولویت بالاتر برای تمرکز توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است:

ما ساختاری یکپارچه را پیش روی توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار داده‌ایم که در آن ۹۰ درصد از دستگاه‌ها از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل iOS بهره‌مند شده‌اند. به این ترتیب، توسعه‌دهندگان می‌توانند از جدیدترین فناوری‌های اپل برای تولید محتویات استفاده کنند. این در حالی است که در سمت دیگر میدان، شاهد پراکندگی چشمگیر در اکوسیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اندروید هستیم.