به گزارش پایگاه خبری ربیع،بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل فروش هر ساله‌ی آیفون‌های اپل را باید استفاده این کمپانی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در آنان دانست که گویی این بار یکی از این موارد را باید در تکنولوژی جدید آب‌بندی آن‌ها برای این گوشی‌ها بدانیم.

اپل برای اولین قابلیت مقاومت در مقابل نفوذ آب را در نسخه‌‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خود به کار گرفت و بعد از آن هم چنین رویه‌ای را در محصولات بعدی خود ادامه داد. اما هم‌اکنون این گونه به نظر می‌رسد که آن‌ها به دنبال ارتقا این مسئله در گوشی‌های خود هستند و حتی می‌خواهند از مرحله water-resistance(تا سطح مشخصی در مقابل نفوذ آب مقاوم است) به مرحله‌ی waterproofing(مقاومت کامل در مقابل نفوذ آب) وارد شود و این مهم به لطف تکنولوژی جدید آب‌بندی آن‌ها محقق خواهد شد.

تکنولوژی جدید آب‌بندی اپل چیست؟
بدون شک یکی از دلایل فروش گوشی‌های آیفون را می‌توان نوآوری‌ها و ارتقاهای هر ساله‌ی آنان دانست که گویی این بار یکی از پیشرفت‌ها را باید در زمینه‌ی ارتقای سیستم آب‌بندی این محصولات بدانیم. یکی از مواردی که در این زمینه مورد توجه قرار دارد، آب‌بندی مرتبط با کانکتور شارژ گوشی‌های هوشمند است که معمولاً باید طوری طراحی شوند که پس از اتصال به دستگاه، از ورود هر چیزی به محل اتصال جلوگیری کنند و این گونه از مدارات داخلی در مقابل آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

معمولاً برای انجام این کار از یک درز‌گیر/واشر و یا یک پوشش بسته(همانند پریز برق و حفره‌ی آن که دو شاخه برق در داخل آن محصور می‌شود) استفاده می‌کنند. در حالی که در گوشی‌های اندرویدی از حالت دوم استفاده می‌شود و الزاماً چنین روشی هم موثر واقع نمی‌شود، اپل به دنبال پیاده‌سازی این مسئله در سطح دیگری است. پنتنت ثبت شده‌ی اپل در سه‌شنبه‌ی گذشته که عنوان «Sealed accessories for electronic devices» را دارد، حالتی را پیشنهاد می‌دهد که در آن درزبندی به کار رفته می‌تواند تغییر شکل به دهد و این گونه درگاه مورد نظر را ضد آب کند. بهترین بخش این ماجرا این است که دیگر مشکلی بابت استفاده از لوازم جانبی در محیط‌های مرطوب و یا محیط‌های کثیف وجود نخواهد داشت و مشکلی برای کانکتورهای دستگاه و آن‌ها پیش نخواهد آمد.

همچنین در این پتنت به وجود یک موتور تولید‌کننده‌ی خلاء هم برای ایمن کردن درگاه هم اشاره شده است. همان گونه که مطلع هستید، از سال ۲۰۱۵ از موارد خود گرما‌دهنده‌ی الاستومری(Elastomer/کشپار/ماده‌ای ارتجاعی) برای آب‌بندی درگاه‌ها و کانکتورها استفاده می‌کنند که البته فضای ایمنی را برای استفاده از دستگاه‌ها برای در محیط‌های متنوع و به خصوص مرطوب را فراهم نمی‌کند.

با این حال در همین اواخر اپل پتنتی را هم برای بلندگوهای مقاوم در مقابل نفوذ آب را هم ثبت کرده بود و با این که به کارگیری چنین پتنت‌هایی حتی می‌تواند زودتر از انتظارات ما هم انجام بگیرد، اما با این حال هیچ تضمینی برای استفاده از آن‌ها در محصولات آینده‌ اپل وجود ندارد.