به گزارش پایگاه خبری ربیع،شرکت آنالیز اپ Sensor Tower، نتیجه آخرین تحقیقات خود را منتشر کرده است. طبق این نتایج اپاستور اپل بار دیگر توانست گوگلپلی را با درآمد بهدست آمده از طریق فروش نرمافزارها پشت سر بگذارد.
میزان خرید اپلیکیشن برای هردو این فرشگاهها رشد زیادی در نیمه اول ۲۰۱۸ در مقایسه با ۲۰۱۷ داشت. در مجموع کاربران ۳۴.۴ میلیارد دلار پول را برای خرید بازیها و نرمافزارها پرداخت کردند. این رقم تنها مربوط به ۶ ماه اخیر است. پارسال این رقم معادل ۲۶.۹ میلیارد دلار بود یعنی این بازار میتواند حدود ۳۰ درصد رشد را هر سال تجربه کند.
کاربران از اپاستور ۲۲.۶ میلیارد دلار خرید کردند درحالی که تنها ۱۱.۸ میلیارد دلار از گوگلپلی خرید کردند. در این مدت اپل تنها با نصف تعداد دانلود های گوگلپلی این میزان پول را بهدست آورده بود.
اینکه اپل توانسته گوگل را شکست دهد جای اندکی تأمل دارد. اندروید بخش بسیار بزرگتری از بازار را نسبت به اپل به خود اختصاص داده است. همچنین گوگلپلی در چین در دسترس نیست درحالی که اپاستور هست. این به معنی قیمت بالاتر اپلیکیشن های iOS و پولی بودن بیشتر آنهاست. پس باید قطعا موقع خرید یک آیفون این نکته را هم درنظر بگیرید چرا که نه تنها باید هزینه هنگفت گوشی را متحمل شوید بلکه پس از خرید نیز با هزینههای ثانویه بسیار زیادی مواجه هستید.
گوگلپلی سال پس از سال توانست اپاستور را در درصد رشد شکست دهد؛ گوگل با ۲۹.۷ درصد و اپل با ۲۶.۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشتند. این می تواند برای اپاستور زنگ خطری بزرگ باشد.
در سال ۲۰۱۷ گیمینگ به تنهایی ۳۰ درصد رشد داشت، ۸۲ درصد درآمد از اپلیکیشنها مربوط به بخش گیمینگ بود. اما امسال بازیها ۱۹.۱ درصد رشد داشتند و ۷۸ درصد درآمد اپلیکیشنها را به خود اختصاص دادند، یعنی از ۳۴.۴ میلیارد دلار ۲۶.۶ میلیون آن مربوط به گیمینگ بود.
در آمار جدید کاربران iOS حدود ۴۱ اپلیکیشن جدید را نصب کردند؛ درحالی که این رقم در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۵ بود.