به گزارش پایگاه خبری ربیع،براساس گزارش‌های جدید دریافتی، اپل در نظر دارد که به زودی و در سال جاری میلادی تولید و عرضه گوشی‌های آیفون X خود را متوقف کند.

براساس اطلاعات موجود در این گزارش، انتظارات اپل از میزان گوشی‌ها آیفون X به فروش رفته در ماه‌های اخیر برآورده نشده است و به همین دلیل این کمپانی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک با متوقف کردن تولید آن‌ها، تنها به عرضه گوشی‌های آیفون سال ۲۰۱۸ خود بپردازد. گفته می‌شود در بین این محصولات یک نسخه ارزان قیمت‌تر از گوشی آیفون X نیز حضور خواهد داشت.

این گزارش همچنین اعلام کرده است که طبق میزان سود ناچیز پیش‌بینی شده توسط کمپانی TSMC، می‌توان گفت که اپل سفارشات جدیدی را به این کمپانی محول نکرده است. TSMC یکی از بز‌رگ‌ترین شرکای تجاری اپل است که در سال‌های اخیر وظیفه تولید تراشه‌های موردنیاز این کمپانی را برعهده داشته است. در بخش دیگری از این گزارش آمده است که اپل همچنین خریداری ماژول‌های مربوط به تشخیص سه بعدی چهره را هم متوقف کرده است تا به زودی به تولید انبوه گوشی‌های آیفون X خاتمه دهد. کمپانی AMS در طی ماه‌های گذشته این ماژول‌ها را برای اپل تولید می‌کرده است.

وضعیت مالی نامناسب دو کمپانی TSMC و AMS در ماه‌های اخیر، دلیل دیگری است که اپل هم اکنون از تولید انبوه گوشی‌های آیفون X در مرحله‌ای تازه صرف نظر کرده است. کارشناسان معتقدند که گوشی آیفون تنها به دلیل برچسب قیمت بسیار بالای خود با استقبال نامناسب کاربران روبرو شده است. با حضور گوشی‌های با ارزش خرید بالا به ویژه در کشور چین، این روزها کاربران به خرید گوشی‌های ارزان قیمت علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

با توجه به این موضوع، گفته می‌شود که اپل تصمیم گرفته است در میان محصولات سال ۲۰۱۸ خود، حداقل یک گوشی با ارزش خرید بالا و با برچسب قیمت در حدود ۵۰۰ دلار را بگنجاند تا شاید علاقه‌مندان به گوشی‌های با قیمت متعادل، با این کمپانی آشتی کنند. علاوه بر این، انتظار می‌رود حداقل یک مدل از این محصولات قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را داشته باشد تا موجب موفقیت بیشتر گوشی‌های آیفون در کشور چین شود.