به گزارش پایگاه خبری ربیع،با اضافه شدن بخشی جدید با عنوان Clipboard به منوی تنظیمات ویندوز ۱۰، به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد بالاخره قابلیت مهم و کاربردی Cloud Clipboard را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

Cloud Clipboard از جمله قابلیت‌های مهم ویندوز ۱۰ بود که مایکروسافت پیش از این در نظر داشت در قالب بروزرسانی Redstone 4 در اختیار کاربران قرار دهد. اما به دلایلی نامعلوم، این قابلیت از بیلدهای آزمایشی این سیستم عامل حذف شد. Cloud Clipboard به کاربران ویندوز ۱۰ این امکان را می‌دهد که با کپی کردن یک متن یا فایل، آن را به صورت همزمان بر روی سیستم دیگری نیز در اختیار داشته باشند. شرط استفاده از این قابلیت مجهز بودن تمامی دستگاه‌ها به این سیستم عامل و همچنین فعال بودن یک حساب کاربری خاص بر روی آن‌ها است. اکنون به نظر می‌رسد که با اضافه شدن یک منوی جدید به بخش تنظیمات ویندوز ۱۰، اضافه شدن این قابلیت کاربردی به بروزرسانی Redstone 5 در حال صورت گرفتن است.

Cloud-Clipboard2.jpg - 47.83 kB

بیلد ۱۷۱۲۷ از ویندوز ۱۰ که روز گذشته در دسترس کاربران عضو حلقه سریع از ویندوز ۱۰ قرار گرفت؛ بخش تازه‌ای با عنوان Clipboard را به منوی تنظیمات اضافه می‌کند که به نظر می‌رسد نسخه اولیه از قابلیت Cloud Clipboard است. این منوی تنظیمات که از مسیر Settings و سپس System در دسترس است دارای دو گزینه است. در گزینه اول کاربران این امکان را خواهند داشت که با کپی کردن یک فایل یا یک متن به صورت خودکار آن را بر روی دستگاه‌های دیگر نیز در دسترس داشته باشند. اما در گزینه دوم کاربران پس از کپی کردن این اطلاعات باید با فشردن کلید‌های ترکیبی Windows logo key + V، امکان به اشتراک گذاری آن‌ها بر روی دستگاه‌های دیگر را هم ممکن سازند.

انتظار می‌رود نسخه کامل از این قابلیت عالی در بروزرسانی Redstone 5 در دسترس کاربران قرار بگیرد. پس از انتشار بروزرسانی ۴ که گفته می‌شود در طی هفته‌های آینده صورت می‌گیرد؛ مایکروسافت قصد دارد بروزرسانی Redstone 5 را در ماه سپتامبر یا اکتبر منتشر نماید.