به گزارش پایگاه خبری ربیع،گوگل معمولاً اولین نسخه‌های آزمایشی از نگارش جدید از سیستم عامل اندروید را در اوایل بهار هر سال منتشر می‌کند. اکنون اطلاعاتی در دسترس قرار گرفته است که نشان می‌دهد به تازگی آماده سازی اولین نسخه از سیستم عامل Android P نیز به مراحل نهایی خود رسیده است و ممکن است به‌زودی منتشر شود.

اطلاعاتی که به تازگی از سوی تعدادی از سایت‌های خبری در دسترس قرار گرفته است نشان می‌دهد که گوگل در حال نهایی سازی اولین نسخه آزمایشی از سیستم عامل اندروید ۹.۰ که در حال حاضر با عنوان Android P نیز شناخته می‌شود است و قصد دارد همچون سال‌‌های گذشته آن را ظرف روزهای آینده منتشر کند.

در طی سال‌های اخیر نسخه ابتدایی از سیستم عامل اندروید بدون هیچگونه اطلاع قبلی در دسترس قرار گرفته است و به نظر می‌رسد امسال نیز قرار است این اتفاق رخ دهد. اگرچه نسخه آلفا یا ابتدایی از سیستم عامل اندروید معمولاً دارای تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید آن نیست اما انتظار می‌رود بخش عمده‌ای از تغییرات رخ داده در این نسخه قابل مشاهده باشد.

گوگل چندی پیش اعلام کرد که رویداد Google I/O امسال در فاصله زمانی ۸ تا ۱۰ می (۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. طبق رسم هرسال انتظار می‌رود یکی از مهم‌ترین اتفاقات رخ داده در این مراسم معرفی بخش عمده‌ای از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید سیستم عامل اندروید ۹.۰ باشد. با توجه به تصویر دعوت نامه منتشر شده از این مراسم می‌توان حدس زد که نام نهمین نسخه از سیستم عامل اندروید قرار است Pineapple Pie باشد. شاید انتخاب نام اولیه Android P برای آن نیز به همین دلیل رخ داده باشد.