به گزارش پایگاه خبری ربیع، جلسه ارزیابی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با حضور اعضای شورای سیاستگذاری این نمایشگاه و همچنین جمعی از کنشگران صنعت سینما در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شد.

بهمن و اسفندماه سال گذشته نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان به همت بخش دولتی و مشارکت بخش خصوصی به مدت چهار روز در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

در این جلسه معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در راستای طرح صنایع خلاقی که از سوی شواری اسلامی شهر اصفهان مطرح شد در چند حوزه از جمله سینما قائل به این شدیم که از طریق برگزاری یک رویداد، سینما را به عنوان یک محرک توسعه ارائه کنیم که علاوه بر اینکه به لحاظ هویتی و هنری جایگاه خودش را را دارد می‌تواند در عرصه اقتصادی هم تاثیرگذار باشد و به یکی از محرک‌هایی تبدیل شود که با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اصفهان می‌تواند گردش مالی بیش از پیش را ایجاد کند.

رضا روحانی افزود: با این نگاه اولین رویداد برگزاری نمایشگاه صنعت سینما سال گذشته برگزار شد و هدف این بود که در قالب یک نمایشگاه در ابتدا توانمندی‌ها و ظرفیت اصفهان را در زمینه‌های مختلف سینما ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: با وجود همه نواقص، صنعت سینما به عنوان اولین برنامه یک کارنامه قابل دفاعی بود و به دنبال این هستیم که با توجه به تجارب خود در اولین رویداد و همچنین ظرفیتی مثل جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دومین رویداد را متمرکزتر، هدفمندتر و تاثیرگذارتر برگزار کنیم و در این راستا از خرد جمعی بهره خواهیم برد.

اکبر خامین کارگردان، تهیه کننده و نویسنده گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان بهتر از بیکاری بود و لااقل حرکتی انجام و تجربه اندوزی شد، اما یکی از ایرادهای وارده این بود که یکسری بیلبوردهای موجود در این نمایشگاه از برخی افرادی بود که اصلاً در اصفهان حضور نداشتند اما بیلبوردی از برخی آدمها مثل عبدالحسین سپنتا که نمی‌توان آنها را از سینما حذف کرد وجود نداشت.

وی افزود: من انتظار دیگری از نمایشگاه صنعت سینما داشتم، سینما از خارج به ایران آمد اما ایرانی‌ها در این راه زحمت بسیار کشیده‌اند و تخصص این آدم‌ها اهمیت بسیار داشت و باید در این نمایشگاه به این تخصص‌ها بیشتر اهمیت داده می‌شد با یادی از افرادی مثل روبیک منصوری، روبیک دماندی، میشا و دیگر متخصصین بنام سینما کم از ادیسون نیستند، ضمن اینکه در این نمایشگاه اهمیت بازیگر به صدا در سینما را ندیدم.

این کارگردان تصریح کرد: اواخر دهه شصت مبحثی در سینما پیش آمد که مرکز سینمای این مملکت به اصفهان منتقل شود اما تنها مشکل فقدان دو لابراتوار بود. این درحالی است که شهر ما یک موزه است و لوکیشن های بسیار مرتبط با هرچهار فصل را دارد و لوکیشن ها در اصفهان کافی است تا بتواند مرکز سینمای ایران باشد.