به گزارش پایگاه خبری ربیع، اولین جشنواره انگور شهرستان تیران و کرون با هدف توسعه اقتصادی و انعکاس پتانسیل‌های این شهر به ویژه در گردشگری، با حضور شهردار و اعضای شورای شهر، امام جمعه و دیگر مدیران از نهادهای مختلف برگزار شد.
معرفی محصولات در جشنواره انگور
پیمان شکرزاده، شهردار تیران با اشاره به کیفیت محصول انگور این شهرستان، جشنواره انگور را از مطالبات مردم شهرستان عنوان کرد که پس از تصویب در شورای شهر با همکاری ارگان‌های مختلف ازجمله جهاد کشاورزی، میراث، ارشاد و اتاق اصناف، با هدف حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود.
وی گفت: این جشنواره فرصتی است
تا گردشگرانی که از شهر ما عبور می‌کنند
را به سمت نمایشگاه محصولات تولیدی تیران و کرون هدایت کنیم و از جهش اقتصادی این فضا استفاده کنیم. همچنین، پتانسیل این شهر در زمینه گردشگری، صنایع دستی و محصولات مختلف گلخانه‌ای و گیاهان دارویی شهرستان را معرفی نماییم.
وی از همکاری خوب این دوره شورای شهر با شهرداری ابراز خرسندی کرد و از برنامه‌ریزی ویژه در جهت توسعه شهر خبر داد.
حمید هاشمی، رئیس شورای شهر با اشاره به برگزاری جشنواره انگور در سطح استانی و کشوری از سال آتی، افزود:
به زودی گزارش‌های عمرانی مفصلی ارائه خواهیم داد.
او جمعیت این شهر را ۲۳ هزار نفر اعلام کرد که در قالب ۵۵ روستا در تیران و کرون مستقر هستند. هاشمی با ابراز موفقیت این شهر در سرمایه‌گذاری برای عمران و آبادانی شهر، از احداث مجموعه‌های فرهنگی تفریحی با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
حججی، فرماندار تیران و کرون، رسالت‌های جشنواره را ایجاد نشاط و آرامش، رهایی از مشکلات روز و شناسایی قابلیت‌ها عنوان کرد.
او با اشاره به تأثیر کم آبی در منطقه، گفت: در شرایط آبداری ۳۰ هزار تن انگور تولید داشته‌ایم،
در حالی که اکنون به ۱۲ هزار تن کاهش یافته است.
وی از فعالیت ۱۳۰ هزار کشت گلخانه‌ای در تیران با رتبه اول در کشور و صادرات به کشورهای دیگر خبر داد.
حاجی آبادی، رئیس جهاد کشاورزی تیران و کرون با اشاره به رتبه اول شهرستان در سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، فعالیت کشاورزان خبره منطقه برای تولید محصولات گلخانه‌ای، گل محمدی، زعفران و گیاهان دارویی، راه‌اندازی زنجیره تولید و صنایع تبدیلی را برای سهولت در عرضه محصولات اعلام کرد و از اقدامات جهاد کشاورزی در راستای ارتقای کیفیت محصولات و سازگاری با کم‌آبی خبر داد.
در حاشیه جشنواره انگور، پیمان شکرزاده، شهردار تیران و کرون در گفت‌وگو با خبرنگار کیمیای وطن، ساخت المانی با در سنگی با قدمتی ۱۰۰ ساله را به منظور توجه به زیرساخت‌های گردشگری در شهر بیان کرد و با اشاره به ۷۰۰ در سنگی شناسنامه‌دار در تیران، از پروژه‌های عمرانی شهرداری بر محوریت توسعه گردشگری و کسب درآمد پایدار سخن راند. وی اولویت اول برای جذب مسافر را، ۴ باند کردن ورودی جنوب شهر و آزادسازی ۱۸ هزار مترمربع از باغ‌ها با اعتبار ۵/۳ میلیارد تومان و سپس ورودی‌های شمال و شرق به عنوان شریان اصلی و رونمایی از ورودی غرب تیران و کرون تا پایان سال اعلام نمود.