به گزارش خبرنگار ربیع ،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این آیین که همزمان با سالروز شهادت آیت الله مطهری ره و روز گرامی داشت مقام معلم با حضور چهره های برجسته فرهنگی، قرآنی، اجتماعی، مذهبی و مردمی برگزار شد،بااشاره به لزوم اهمیت و پرداخت به جهاد تبیین در عرصه های مختلف، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از اولویت‌ها و رویکردهای خود را پرداختن به این موضوع قرار داده است و این آیین فقط با هدف تشکر و قدردانی از تلاش های عزیزانی برگزار شده که به هر نحوی در این زمینه موثر و فعال بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی فوقی گفت: در این آیین چهره های موثری از حوزه های مختلف تبلیغ، هنر، فیلم و رسانه و خبر، هیئت، مداحی، فعالیت های قرآنی، مجموعه های مردمی، اداری و بانوان حضور دارند، که هر کدام به نوبه‌ی خود در عرصه انقلاب اسلامی و روشنگری اندیشه‌های تبیینی فعالیت داشتند و تقدیر از ایشان را وظیفه خود می دانیم.

اقدامات شاخص سازمان تبلیغات در حوزه جهاد تبیین

همچنین مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت:با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بحث اهمیت و پرداختن به جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف، یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات پرداختن به این موضوع است، در یک سال اخیر نیز در این زمینه اقداماتی انجام‌شده است.

محمدحسین پسندیده ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفته شد تا از مخاطبان سازمان تبلیغات و جبهه فرهنگی که با بحث جهاد تبیین در حوزه‌های مختلف فعالیت داشتند، هیئت مذهبی، مداحان، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، مؤسسات قرآنی و مجموعه‌های مردمی که دراین حوزه فعال هستند، به‌خصوص نیروهای مردمی اعم از هنرمندان، جامعه هنرهای نمایشی و فعال در عرصه انقلاب اسلامی و روشنگری جهاد تبیین، همچنین فعالان در حوزه‌های نقاشی، گرافیک، فعالان رسانه‌ای و فعالان صداوسیما که در انتشار اخبار با ما همکاری کردند و افرادی که در ادارات مختلف این رسالت را انجام دادند تقدیر شود.

 لزوم بیان دستاوردهای نظام اسلامی ایران برای جهانیان

امام جمعه کاشان، نیز در این آئین با بیان اینکه دشمنان از اصل نظام جمهوری اسلامی ایران، پوششی از ناحق را به جوانان نشان می‌دهند، یادآور شد: مهمترین هنر جبهه جهاد تبیین کنار زدن پوشش باطل و نمایان نمودن حق می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی با بیان اینکه مسیر رسیدن به هدف امام خمینی(ره) جهاد تبیین بوده است، اظهار داشت: جبهه حق باید توانایی کنار گذاشتن پوشش باطل را از روی حق داشته باشد، گاهی اوقات برعکس است حقی وجود دارد، ولی دشمن نمی‌گذارد آن حق به گوش مردم جهان برسد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه دشمن موقعی حق را به‌وسیله باطل مشتبه می‌کند که دچار عدم تشخیص حق بشویم، گفت: گاهی باطلی وجود دارد ولی دشمن روی باطل پوششی از حق قرار می‌دهد.

وی، به نقش علما و مبلغین دینی در ترویج فرهنگ دینی در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: گاهی انتقال یک جمله نهج البلاغه از طریق یک مبلغ دینی در آمریکای لاتین و دیگر کشورهای جهان، می‌تواند فردی را شیعه نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، بر لزوم بیان دستاوردهای نظام اسلامی ایران برای جهانیان تأکید کرد و گفت: باید پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی ایران طی ۴۴ سال گذشته برای جهانیان بیش از پیش رسانه‌ای شود که این مسئله مهمترین بخش در عرصه جهاد تبیین است.

حاشیه های تجلیل از فعالان عرصه جهاد تبیین

در این آیین که حجت الاسلام والمسلمین استاد مهدی دانشمند، محمدرضا جان نثاری معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، افشار نیا مدیرکل صداوسیما، حجت الاسلام مهدی امینی مشاور استاندار در امور مردمی سازی دولت و احمد نوری رئیس حوزه هنری استان نیز حضور داشتند، از ۲۰۰ با اهدای لوح و تندیس از فعالان عرصه‌ی جهاد تبیین تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای شهر اصفهان، سیدعلی معرک‌نژاد مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، وحید ملتجی دستیار فرهنگی و رسانه‌ای شهردار اصفهان و محمدعلی خبوشانی دستیار شهردار در امور هیأت‌های مذهبی و مدیر کل پشتیبانی شهرداری اصفهان از جمله تقدیرشدگان این مراسم بودند.

اجرای گروه سرود یاوران ولایت، پخش نماهنگ، تشریح و تبیین مهرواره هوای نو، محله همدل و نشر خوبی‌ها از جمله برنامه های این همایش بود.

زهرا نصیری