به گزارش پایگاه خبری ربیع، با راه اندازی مرکز افق آستان مقدس حضرت علی بن باقر(ع)مشهداردهال کاشان از دو ماه قبل تا کنون برابر دستورالعمل های سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیتهای اجتماعی مرکز افق آستان مقدس در سطحی وسیع در منطقه مشهد اردهال آغاز گردیده است. این مرکز که به همت هیئت امناء و مدیریت آستان مقدس راه اندازی شده با مدیریت جناب آقای حسن علیزاده و همکاری مدیریت آستان جناب آقای محمد خیرخواه و همچنین  آقایان سیدعلی اکبر حسینی و حاج محمود شریفی و سایر اعضای هیئت امناء و پرسنل آستان مقدس در حال اجرای برنامه های اجتماعی در سطح منطقه می باشند.
 از جمله فعالیتهای این مرکز طی چند ماه اخیر توزیع ۱۹ بسته مهر تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر یکسال دانش آموزان شامل دفاتر سیمی، مدادرنگی، جامدادی، کلاسور، کیف، کاغذ کلاسور، انواع خطکش، و سایر لوازم التحریر مورد نیاز می باشد که ارزشی بالغ بر ۳۸ میلیون ریال داشته است.
 همچنین توزیع حدود ۱۷۰ بسته  ارزاق حمایتی طی سه مرحله شامل گوشت، برنج، روغن، رب، برنج، ماکارونی، سویا و غیره با ارزشی بالغ بر ۳۴۰ میلیون ریال در منطقه اردهال از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.
اهدای ۶۷ کارت هدیه به اقشار آسیب پذیر به ارزش ۶۷ میلیون ریال طی ماههای گذشته از دیگر اقدامات صورت پذیرفته است.
دیدار اعضای مرکز افق آستان مقدس با خانواده معظم شهدای منطقه اردهال گامی است در جهت تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی که در این مرکز صورت پذیرفته و ادامه خواهد داشت.
اینگونه مراکز وظیفه تقویت نقش و کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع و اماکن متبرکه با رویکرد استفاده از ظرفیت نهادها و تشکل های مردمی و استفاده از ظرفیت ها و امکانات  بقاع متبرکه به عنوان مراکز قطب های فرهنگی و زیارتی با رعایت ارزش های اسلامی با عنایت به بیانیه گام دوم با اولویت بندی و زمان بندی را دارند.
گفتنی است بررسی وضعیت موجود منطقه و محدوده امامزاده و  برنامه‌ریزی لازم جهت آسیب‌شناسی، اولویت‌بندی و نیازسنجی فرصت‌ها، مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منطقه و رفع نیازهای مذکور در قالب امدادرسانی لازم ،  مددکاری اجتماعی و یا کمک‌های نقدی و غیرنقدی (سبد معیشتی و توزیع ارزاق) به نیازمندان ، ایجاد اشتغال برای کودکان کار و زنان بی سرپرست و یا بد سرپرست، کمک به ترک اعتیاد و ارائه آموزشهای لازم،راه اندازی صندوق های قرض الحسنه،  ایجاد مراکز تخصصی مشاوره خانواده ، برپایی کلاسهای سبک زندگی اسلامی، راه اندازی مهد های قرآنی، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد محدوده بقعه و حمایت مادی و معنوی از خانواده زندانیان، کمک به تهیه جهیزیه و ازدواج زوجهای جوان بی بضاعت، ایجاد نشاط اجتماعی در قالب اردوهای خانوادگی محدوده بقاع متبرکه و کوهگشت های خانوادگی،  حمایت مالی و معنوی بیماران نیازمند و ایجاد گروههای جهادی برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی ساکنان محدوده بقاع متبرکه شاخص و فرآتر از آن سطح شهرستان از جمله وظایف و اقدامات مرکز افق آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمدباقر(ع) خواهد بود.
لازم به ذکر است تا کنون علاوه بر آستان مقدس علی بن باقر مراکز افق آستان مقدس سلطان امیراحمد علیه السلام کاشان و امامزاده ولی بن موسی علیه السلام راوند کاشان و امامزاده ابراهیم فین راه اندازی شده است.