به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، روند عملکرد مدیریت بحران سیل در استان البرز قابل تقدیر است با وجود این در شهرستان طالقان جریان رانش های جاده و زمین موجبات دلنگرانی مردم را ایجاد کرده است.

آنچنان که شورای اسلامی و دهیار روستای کرود واقع در شهرستان طالقان در پیامی به اهالی این روستا آورده است: به دلیل خطرناک بودن جابجایی و رانش جاده و زمین های اطراف تقاضا می شود، اهالی روستا کرود طالقان از تردد در روستا خودداری کنند.

این پیام می افزاید: طی چند روز گذشته دهیار کرود اقداماتی را در جهت رفع مشکل بوجود آمده و به منظور سهولت در امر رفت و آمد اهالی انجام داده است، اما به دلیل حجم زیاد شکاف های ایجاد شده و رانش زمین در چندین نقطه جاده و زمین های اطراف حکایت از عمق زیاد خرابی دارد.

بر این اساس؛ با هماهنگی های صورت گرفته در تاریخ (۹۸/۱/۱۸) صادقلو فرماندار زعیم معاون فرماندار، قهرمانی بخشدار ، افتخاری مسئول مدیریت بحران، پلگه رئیس اداره راهداری، شهامی کارشناس پژوهشکده زمین شناسی استان البرز به اتفاق هیئت همراه از محل های مذکور بازدید کردند.

در ادامه آمده است: ازآنجا که در فصل بهار و بارش باران های سیل آسا قرار داریم متاسفانه رانش  نیز ساعتی اتفاق می افتد و معلوم نمی کند تا چه زمانی تغییرات جوی پایان خواهد پذیرفت. لذا امکان اقدامات زیر بنایی و قطعی فعلا مقدور نبوده و بناچار بطور موقت با افزایش سنگ و مخلوط راه باز گشائی  می شود. اما بدلیل خطرناک بودن جابجایی و رانش جاده و زمینهای اطراف تقاضا می شود اهالی از تردد به روستا خودداری کنند.

انتهای پیام/ت/۱۱۰۹/س/۳