به گزارش پایگاه خبری ربیع، رضا خواجه نائینی در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: بودجه سال جاری شهرداری مشهد ۸ هزار میلیارد تومان است که ۵ هزار میلیارد تومان آن در حوزه اقتصادی است، در این حوزه اقدامات خوبی انجام گرفته است.

خواجه نائینی درخصوص حوزه قراردادهای کلان افزود: در این حوزه  ارزش پروژه‌هایی که در این دوره از مدیریت شهری قرارداد بسته شد ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که یک هزار میلیارد تومان هم در منطقه ثامن عقد قرار داد شده است. این پروژه‌ها شامل مسکن ارزان قیمت علویه، پروژه مسکن ارزان قیمت زندگی، پارکینگ مجد و آزادی و ۳ پروژه پارک طرق می‌باشد.

وی اذعان داشت: طی یکسال گذشته هدف گذاری برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت انجام شده که تا کنون قرارداد ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی منعقد شده است.
معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به پروژه های بلاتکلیف بیان کرد: ۱۶ پروژه بلاتکلیف داشتیم که باید شهرسازی و سایر نهادها با هم هماهنگ می شد تا مشکلات برطرف شود و همچنین ارزش این پروژه ها ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود، از طریق قانونی شدن پروژه ها و کمیسیون ماده ۵ سبب شد تا مشکلات پروژه ها رفع شود.

وی بیان کرد: ما در معاونت اقتصادی ۱۵۰ نفر پرسنل داریم که با این تعداد، ۲۱۰۰ میلیارد تومان تامین مالی برای شهرداری کرده‌ایم که شامل ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، ۶۰۰ میلیارد تومان از دولت، ۴۰۰ میلیارد تومان مجوز خرید دین از دولت و … بوده است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به معوقه شدن بدهی ها افزود: یکی از مشکلات ما بحث معوقه شدن بدهی‌ها بود که شهرداری در لیست سیاه قرار داشت، لذا مجوز انتشار اوراق برایمان صادر نمی‌شد. چند ماه مذاکره کردیم آن هم مذاکراتی که به علت بدهی‌های چند ساله، سخت شده بود. در نهایت بدهی‌های معوقه شهرداری به بانک‌ها در ازای اوراق مشارکت که ۸۰۰ روز ادامه داشت، دو هفته‌ای است که به اتمام رسیده و دیگر بدهی معوق برای اوراق مشارکت به بانک‌ها نداریم

خواجه نائینی افزود: در حال حاضر فراخوان واگذاری مینی‌بوس‌های جدید را داریم. تاکنون حدود ۳۷ فراخوان از سوی معاونت اقتصادی در مورد پروژه‌های مختلف منتشر شده است. تقریبا در ۱۴ ماه گذشته تمام پروژه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان شهرداری توسط معاونت اقتصادی تامین مالی شده است.

وی درخصوص تعامل معاونت اقتصادی شهرداری با سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: باید با نهادهای مختلف مانند آستان قدس تعامل داشته باشیم، در همین راستا ۱۰ پروژه مشترک با سازمان اقتصادی آستان قدس تعریف کرده‌ایم که در حوزه سلامت و مسکن ارزان قیمت و … می‌باشد.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی عنوان کرد: باید قبل از اجرای طرح بازآفرینی، نظرات ذی نفعان در مورد آن گرفته شود، سازمان بازآفرینی در چارت جدید برای شهرداری مشهد در نظر گرفته شده است. قویترین هیئت مدیره هم در این سازمان شکل گرفته است. شورای شهر اساسنامه آن را تصویب کرده و برای تایید به وزارت کشور رفته است تا با تشکیل این سازمان و آغاز کار دفاتر تسهیل گری، کارها از بالا به پایین نباشد و از درون مردم باشد.

وی در ادامه افزود: با تصویب اساسنامه سازمان بازآفرینی توسط وزارت کشور، طی یکی دو هفته آینده این سازمان به ریاست هیئت مدیره معاون اقتصادی، آغاز به کار می‌کند.