به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، جعفر داراب خانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: تفاهم نامه ای سه جانبه با هدف گسترش اقدامات پیشگیرانه و کاهش آسیب های اجتماعی شهر بین معاونت اجتماعی، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج منعقد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز عنوان کرد: بر مبنای این تفاهم نامه، دستگاه های مذکور در انجام برنامه های پیشگیرانه در حوزه جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح شهر کرج به مدت دو سال همکاری های متقابلی خواهند داشت.

وی اذعان کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرداری کرج از جمله فضاهای محیطی و امکانات فرهنگی و اجتماعی، اجرای برنامه هایی به عنوان اقدامات مشترک در این تفاهم در نظر گرفته شده است.

داراب خانی عنوان کرد: تهیه، تدوین و تصویب مصوبات با رویکرد پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی، ارائه آموزش های حقوقی و قضایی به شهروندان و شناسایی اماکن بی دفاع در سطح شهر از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در ادامه گفت: همچنین انجام تحقیقات پژوهشی پیشگیرانه، اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی های عمومی، برنامه ریزی و اقدام برای کاهش آسیب های اولویت دار مانند طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی و ارائه راه حل برای اقدامات پیشگیرانه وضعی در محیط های مستعد جرائم از دیگر مفاد تفاهم نامه است.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/۱