به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، فرهاد نظری با بیان اینکه قرار است خانه فروغ فرخزاد ثبت ملی شود، گفت: ما در حال بررسی وضعیت خانه هستیم و نتایج بررسی را اعلام خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه خانه فروغ فرخزاد دارای ارزش‌های ملی است، گفت: فروغ فرخزاد یکی از بزرگ‌ترینشاعران تاریخ ادبیات معاصر است که در خانه مذکور بزرگ شده و بخشی از شعرهایش هم در مورد عناصر این خانه است، به همین جهت خانه فروغ ارزش‌های فرهنگی ممتازی دارد.

مدیر اداره کل ثبت آثار تاریخی  تصریح کرد: فرآیند ثبت خانه فروغ را به صورت اضطراری پیگیری کرده‌ایم، البته در این مسیر، حق اعتراض برای مالکان کنونی محفوظ است که در صورت شکایت، معاونت حقوقی پیگیر موضوع خواهد شد.

در روزهای اخیر خبرهایی از صدور جواز ساخت در خانه پدری فروغ فرخزاد منتشر شده و شنیده شده این خانه قرار است تخریب شود.

این در حالی است که محمد علی سعادتی، مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران، در خصوص  تخریب و نوسازی خانه فروغ گفته بود که اگر قرار باشد ساخت و سازی در خانه فروغ انجام شود، حتماً از سازمان میراث استعلام می‌گیریم اما قطعاً اجازه نمی دهیم این خانه از بین برود.

وی با تأکید بر این موضوع که شهرداری هیچ مجوزی برای ساخت و ساز خانه فروغ صادر نکرده است اعلام کرده بود که در حال رایزنی برای حفظ این خانه هستیم.

انتهای پیام/