به گزارش پایگاه خبری ربیع، ارکستر فیلارمونیک سازهای ملی اصفهان با آهنگسازی استاد مجید درخشانی و به سرپرستی امین حیدری در روز جمعه ۱۰ اسفند ماه در تالار کوثر میزبان علاقمندان اصفهانی است. در این اجرا مجتبی عسگری و وحید تاج به عنوان خواننده حضور دارند. به بهانه این کنسرت با استاد سعید مزدک یکی از نوازندگان این اجرا به گفت و گو پرداختیم. آنچه می‌خوانید حاصل این گفت و گو است.

– شما در دوره‌ای در اصفهان آغاز به فعالیت نموده‌اید که محدودیت‌ها بسیار بودند. شاید بتوان گفت نسل شما حلقه واسط اسطوره‌های موسیقی اصفهان و نسل جدید نوازندگان هستند، چه احساس و نظری دارید وقتی مشاهده می‌کنید دو نسل نوازندگان پس از شما در جوار حضرتعالی در این ارکستر مشغول نوازندگی هستند؟

بسیار خرسندم از این موضوع که در حال حاضر تعداد زیادی از نوازندگان جوان در این ارکستر و سایر گروهها به فعالیت جدی موسیقی مشغول هستند. یکی از مهمترین دلایل همکاری بنده با این ارکستر انتقال تجربیات به نسل‌های جدید می‌باشد. و البته این یک جریان دو طرفه است و بنده نیز از دانش و مهارت نوازندگان جدید ارکستر نکته آموخته‌ام و این روند کماکان ادامه دارد. در هر حال زیبایی موسیقی و هنر انتقال احساس دانش و تجربیات به یکدگر می‌باشد.

– به نظر شما این ارکستر چه تاثیری می‌تواند بر جریان موسیقایی شهر داشته باشد؟

قطعاً اجرای چنین پروژه‌های تاثیرات مثبتب به همراه خواهد داشت. همانگونه که بیان شد مهمترین دستاورد چمیم ارکسترهایی انتقال تجربیات و دانش موسیقایی بین نسل‌هاست. و به طور طبیعی گسترش چنین فعالیت‌هایی در نوازندگان به خصوص جوانان ایجاد انگیزه خواهد نمود.

– سخن پایانی

تقاضا دارم از کلیه هنرمندان پیشکسوت شهر که فارغ از تشریفات و تعارفات معمول جوانان را در تحقق اهداف موسیقایی یاری رسانند. از استاد درخشانی و دیگر هنرمندان به کمک در راستای تحقق اهداف والای هنری تشکر ویژه دارم.