به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: ۳۴۶ پروژه بخش خصوصی و دولتی در هفته دولت سال جاری اجرایی می‌شود که بالغ‌بر دو هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف به آن‌ها تخصیص‌یافته است.

وی افزود: مقایسه وضعیت حال حاضر نسبت به سال گذشته، بیانگر افزایش حضور و همکاری بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان البرز است.

به گفته استاندار البرز ۲۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مهر هشتگرد و ماهدشت در نظر گرفته‌شده است که در سال جاری تخصیص داده می‌شود.

* تأخیر در افتتاح بخش مسافربری فرودگاه پیام

نجفی از افتتاح نخستین هتل پنج ستاره در کرج خبر داد و ادامه داد: همه پروژه‌ها از اهمیت خاص خود برخوردار است اما پروژه مسافربری شدن فرودگاه پیام به دلیل اینکه مورداستفاده آحاد مردم قرار می‌گیرد بسیار بااهمیت است.

وی اضافه کرد: سعی داریم این مجموعه را با حضور مقامات عالی همچون رئیس‌جمهور یا معاون اول وی افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار تأکید کرد: ممکن است این مجموعه در تاریخی غیر از هفته دولت کلید بخورد چراکه در انتظار هماهنگی با مسئولان ذکرشده برای حضور در مراسم افتتاح این پروژه هستیم.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی پروژه آزادراه شهید همت در فصل پاییز خبر داد و گفت: عدم وجود نقدینگی و اخلال بعضی از ساکنین شهرک المهدی درروند پروژه بزرگ‌راه شهید همت باعث شد این پروژه نیمه تعطیل شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر با رفع مشکلات، این پروژه پیشرفت ۸۹ درصدی داشته و امروز با تخصیص اعتباری اندک تا آخر سال جاری افتتاح خواهد شد.

استاندار البرز تأکید کرد: فعالیت‌های یک‌ساله سطح استان باید بررسی و مورد تحلیل قرار گیرد چراکه خوشبختانه عملکرد مناسبی از خود به‌جای گذاشتیم.

نجفی در رابطه با نقدی که به آمار منتشرشده اشتغال‌زایی شد، بیان کرد: عملکردها و ارائه آمار واقعی هستند اما به این معنا نیست که مشکلات مردم به‌صورت کامل برطرف شده است.

*نقد غیرمنصفانه را نمی‌پذیرم

وی افزود: پذیرای نقد سازنده هستیم اما نقد غیرمنصفانه را نمی‌پذیرم و اجازه نمی‌دهیم هیچ سازمان و اداره‌ای به دلیل انتقاد صحیح از رسانه‌ها شکایت کند.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل ترافیک در سطح شهر، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی برای رفع این معضل و ورود به پروژه‌های مربوطه همچون ادامه بزرگراه شهید همت رضایت نداشت اما به‌شخصه مسؤولیت این کار را به عهده گرفتم.

وی بابیان اینکه استان البرز نسبت به سایر استان‌ها از تعداد روستاهای کمتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: موفق به ایجاد هفت هزار و ۶۴۱ فرصت شغلی در روستاهای این استان شدیم.

*نظام دموکراسی خاصیت شورای شهر است

نجفی نظام دموکراسی را خاصیت و حق شورای شهر دانست و تأکید کرد: امیدواریم اعضای شورا از فرصت‌هایی که در اختیارشان قرار داده‌ایم استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از عملکرد اصغر نصیری شهردار پیشین کرج رضایت داشتم اما انتخاب حق شورای شهر است، یادآور شد: تاکنون شهر کرج بدون شهردار نبوده و عین قانون در شورای این شهر اجرایی شده است.

استاندار البرز در پایان خاطرنشان کرد: اگر روند شورای شهر به همین منوال ادامه پیدا کند علا رقم میل باطنی مجبور به دخالت در امور دموکراسی شورای شهر خواهیم شد.

انتهای پیام/