به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمدرضا طلایی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه شناسایی، معرفی و انتخاب نمونه‌های استانی و ملی اظهار داشت: توسعه در بخش روستاها در  راستای افزایش تولید و اشتغال و پایدار شدن روستاها نیازمند توسعه زیرساخت‌های مناسب در روستاها است.

وی انتقال دانش به‌روز به روستاها را یکی از مؤلفه‌های مهم برای توسعه روستاها دانست و افزود: کسانی که در بخش تولید در روستاها مشغول به فعالیت هستند و باید از آن‌ها با نام سربازان بخش تولید نام برد نیازمند بهره‌برداری از علوم روز بوده تا بتوانند در جهت اقتصاد مقاومتی و امنیت تولید فعالیت ثمربخشی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تولیدکنندگان نمونه را به‌عنوان کسانی که توانسته‌اند از ظرفیتی‌های بخش کشاورزی به‌خوبی استفاده کنند نام برد و گفت: هرسال برنامه‌هایی برای شناسایی، معرفی و انتخاب نمونه‌های استانی و ملی  در سطح کشوری و استانی برگزارشده و از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

وی متولی و برگزارکننده این برنامه را سازمان جهاد کشاورزی عنوان و تصریح کرد: در استان‌ها سازمان جهادکشاورزی اقدام به شناسایی، معرفی و انتخاب نمونه‌های شاخص استانی می‌کند.

مهندس طلایی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این شناسایی در حدود ۴۲ نمونه به دبیرخانه استانی معرفی شدند که درنهایت ۷ مورد به‌عنوان نمونه‌های نهایی کشوری مطرح‌شده و درنهایت کمیته بازرسی نمونه‌ها را مورد بازدید و ارزیابی قراردادند تا بهترین نمونه‌ها به بخش ملی معرفی شوند.

وی از برگزیده شدن ۳ بهره‌بردار از استان قم در سال ۹۷ در سطح ملی خبر داد و تأکید کرد: سه تولید کنند از استان قم در سی سومین دوره شناسایی، معرفی و انتخاب نمونه‌های ملی انتخاب شدند و در این هفته با حضور وزیر محترم جهاد کشاورزی، مدیران و معاونین مجموعه وزارت و تولیدکنندگان برتر کشور در تهران مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: برگزیدگان در بخش تولید پسته با عملکرد تولید ۱۵ تن پسته در هکتار،محصولات گلخانه‌ای با محوریت تولید محصول سبز و صیفی در تولید گوجه گیلاسی صادراتی و تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در مصرف آب کشاورزی بوده‌اند.