به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، جواد علیزاده _ کارتونیست پیشکسوت صاحب امتیاز و سردبیر مجله طنز و کاریکاتور _ با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره زنده‌یاد جمشید مشایخی نوشته است:

«زنده‌یاد جمشید مشایخی چهره‌ای بسیار سینمایی و جذاب _ از زوایای گوناگون _ داشت و به اصطلاح هنرپیشه‌ای خوش‌سیما و خوش‌تیپ بود. سبیل بیش از همه به چهره او می‌آمد. (با اینکه سبیل سال‌هاست که از مد افتاده!).

پف زیر چشم‌ها و موها و سبیل سفید او حتی این اواخر، جذابیت مردانه خاصی به چهره او داده بود. علاوه بر داشتن ظاهر فتوژنیک و سینمایی، او بازیگر فوق‌العاده‌ای بود و نقش‌آفرینی او در فیلم‌ها و سریال‌ها از جمله سریال خاطره‌انگیز هزاردستان از یادها نخواهد رفت. فقط حیف که این اواخر در مصاحبه‌هایش بیش از حد اظهار تواضع می‌کرد که نیازی به این رویه نبود و جایگاه او خیلی بالاتر از این حرف‌ها بود و هست؛ یا گاهی درباره موضوعاتی اظهار نظر می‌کرد که حاشیه‌ساز می‌شد. در صورتی که نیازی به اینگونه اظهار نظرها (البته صادقانه و دلسوزانه به گمان خودش) نبود.

در هر حال، متأسفانه جمشید مشایخی هم رفت. فقط امیدواریم با دلی شکسته از میان ما نرفته باشد. یاد این هنرپیشه خوش‌قیافه و خوش قلب گرامی و روحش شاد.»

جمشید مشایخی شامگاه ۱۳ فروردین ماه ۹۸ از دنیا رفت. مشایخی از بازیگران پیشکسوت و چهره‌های ماندگار سینما، تئاتر و تلویزیون در ششم آذرماه ۱۳۱۳ در تهران متولد شد.

انتهای پیام/