پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1032964
جمعه - 12 آبان 1402 - 17:19
به مناسبت روز دانش آموز؛

امیدهای فردا

سیزدهم آبان ماه در تقویم کشور به عنوان روز دانش آموز نامگذاری شده است. این روز یادآور حماسه‌ها و ایثارگری های دانش آموزانی است که در مقابل ظلم و ستم رژیمی پهلوی تظاهرات کردند، تا با چنین اقدامی اعتراض خود را نسبت به حکومت باطل و ظالم نشان دهند. از این رو قیام دانش آموزان پیام آور این نکته بود که باید در مقابل مستکبران ایستاد و ذلت را نپذیرفت.

امیدهای فردا

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سیزدهم آبان ماه در تقویم کشور به عنوان روز دانش آموز نامگذاری شده است. این روز یادآور حماسه‌ها و ایثارگری های دانش آموزانی است که در مقابل ظلم و ستم رژیمی پهلوی تظاهرات کردند، تا با چنین اقدامی اعتراض خود را نسبت به حکومت باطل و ظالم نشان دهند. از این رو قیام دانش آموزان پیام آور این نکته بود که باید در مقابل مستکبران ایستاد و ذلت را نپذیرفت.

این دانش آموزان با شناخت آرمان‌های امام راحل نسلی آرمانی را از خود به جا گذاشتند ،که در پرتو برکت انقلاب اسلامی درخشیدند ،جنگیدند، شهید شدند تا ایران و ایرانی بماند. به همین بهانه در این نوشتار قصد داریم به دانش آموزان، امیدهای فردا، آینده سازان کشور بپردازیم. دانش آموزان امروز که اگر چه در ظاهر با نسل قبل خود فرق می‌کنند اما عشق به وطن و این خاک هرگز از خاطرشان فراموش نمی‌شود و هیچگاه ذره‌ای از این خاک را به دست نااهلان نمی‌سپارند.

دانش آموزان امروز اگر چه از نظر خط فکری و عقاید با نسل‌های گذشته تفاوت‌هایی دارند ولی غیرت ایرانی همیشه در وجودشان می‌درخشد و برای اعتلای کشور و رشد و پیشرفت این سرزمین احساس مسئولیت می‌کنند.

اگر چه دشمن و حتی برخی از داخل بر این باورند که دانش آموزان امروزی پشت به این وطن و این نظام اسلامی کرده‌اند ولی در باطن همه این‌ها خیالی بیش نیست و آنچه که واقعیت دارد اینکه نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و ذره ذره خاک این وطن متعهدند.

دانش آموزان امروزی ذخایر اصلی کشور برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و ترقی هستند، که باید از همین امروز نسبت به دغدغه‌های آنها حساس باشیم و صدای آنها را بشنویم.

دانش آموزان امروز فرهنگ سازان و امیدهای آینده کشور هستند، که می‌توانند با خودباوری، حس کنجاوی، ایجاد روحیه کار جمعی و بلندنظری و …به این هدف برسند. ایران بوجود چنین دانش آموزانی امید بسته است، ولی برای تحقق این امر مهم بایستی دانش آموزان ابتدا در خانواده و سپس در جامعه به درستی تربیت شوند و موتور انگیزه و امید آنهم برای ساختن کشوری پیشرفته در وجودشان روشن گردد.

بنابراین اگر در فضایی پر از امید رشد و تربیت شوند، قطعاً آینده‌ای بهتر را رقم خواهند زد.در این میان نکته مهمی که پیرامون دانش آموزان امروزی و فضای رسانه‌ای دشمن وجود دارد ،اینکه دشمنان در راستای رسیدن به اهداف شوم خود و براندازی انقلاب اسلامی با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های تحت امر خود از هر تلاشی برای اثرگذاری بر افکار و عقاید دانش آموزان دست برنمی دارد و در این میان مسئولان آموزشی و به خصوص تشکل‌های دانش آموزی باید تمام تلاش خود را به کار ببندند و الخصوص از طریق فضای آموزشی با تبین اهداف انقلاب اسلامی و آنچه که واقعیت دارد دانش آموزان را از این فضای مسموم رسانه‌ای دشمن دور کرده و امیدهای فردا را به سر منزل مقصود برسانند.

نجمه کریمیان