به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج صبح امروز در دیدار با اصحاب رسانه که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، منسجم بودن رسانه ها را یک دستور خواند و گفت: شما اصحاب رسانه در یک عرصه خطیر گام بر می دارید و مسؤولیت مهمی را در ثبت و نشر اخبار و اطلاعات بر عهده دارید.

امام جمعه کرج بیان کرد: از خداوند متعال می خواهم به شما خبرنگاران توان و قدرت مضاعف بدهد تا بتوانید در عرصه های مختلف و در راستای تربیت ارزش های اسلامی و انقلابی گام بردارید؛ قلم شما برای اطلاع رسانی باید مسؤولیت شناس و دغدغه مند باشد و در مقابل کجی ها با صلابت بایستد و از ارزش های دینی و انسانی و انقلابی دفاع کند.

وی اظهار کرد: قلم از بعد اطلاع رسانی در سعادت و شقاوت افراد و اجتماع نقش اساسی ایفا می کند و گاهی ملت را به سمت پیشرفت سوق می دهد و گاهی از حرکت باز می دارد و به عقب باز می گرداند؛ نظام اسلامی از بدو تشکیل مورد حملات و دشمنی هایی قرار گرفته اما این موارد هرگز از آگاهی بخشی به مردم جلوگیری نکرده است.

به گفته حسینی همدانی، مقام معظم رهبری مجموعه مطبوعه کشور را به دسته تقسیم کرده اند؛ گروه اول عده ای معاند هستند، دسته دوم افرادی هستند که با بی طرفی در حرفه خود فعالیت می کنند و گروه سوم نیز مطالب را درست و واقع بینانه می نویسند اما هدفی که در این میان اهمیت ویژه ای دارد، ترویج دین و انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز، اصحاب رسانه را به حفظ وحدت و یکپارچگی و دوری از تشنج دعوت کرد و افزود: خبرنگاران نقش ویژه ای در تقویت بصیرت مردم و فرهنگ عمومی ایفا می کنند؛ آن ها نباید نظام را تضعیف کنند و لازم است به صورت دقیق و هنرمندانه و با ذوق و شوق فعالیت کرده و در مطالب خود از ادبیات خوب استفاده کنند‌.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید در مقابل معاندها ایستادگی و در مسیر قانون حرکت کنند، اذعان کرد: رساندن پیام حق رسالت این قشر زحمتکش است که برقراری ارتباط دائمی با تمام مردم و طبقات مختلف جامعه وظیفه آن ها را سنگین تر می کند بنابراین باید دقت، صراحت، صداقت، شجاعت، امانتداری و به موقع سخن گفتن سرلوحه کار آن ها قرار گیرد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه اصحاب رسانه نباید اجازه دهند از صحبت هایشان سوءاستفاده صورت گیرد، مطرح کرد: در صورتی که انسجام حقیقی داشته باشید می توانید در عرصه هایی که به بدنه حرفه شما آسیب وارد می کند خودتان وارد شوید و از خود و کارتان دفاع کنید زیرا در این زمینه و در چنین شرایطی کاری از کسی جز خود خبرنگاران ساخته نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به نقش تعیین کننده اخبار و اطلاعات در بینش ها و موضع گیری ها خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب هر کس در هر جایی قرار گرفت آنجا را مرکز عالم بداند بنابراین شما خبرنگاران در تعریف کاری خود سطحی را مشخص کنید و در آن سطح بمانید و فعالیت کنید.

مشکلات در هر شغلی وجود دارد اما نباید شما را از فعالیت حرفه ای بازدارد

حسینی همدانی عنوان کرد: اگر خوراک سالم و مفید به ذهن مخاطب تزریق شود، جامعه تراز خواهد شد و تحقق این امر هنر شما خبرنگاران است؛ به صورت حرفه ای و با انگیزه قوی وارد کار خود شوید و بر علم، دانش، تجربه و وسعت دید خود بیفزائید. مشکلات در هر شغلی وجود دارد اما نباید شما را از فعالیت حرفه ای بازدارد.

امام جمعه کرج با تأکید بر ضرورت رعایت هنجارها و ارزش های جامعه از سوی خبرنگاران اذعان کرد: برای رفع معضلات اجتماعی و نیز تشویق به این امر تمام تلاش خود را بکار گیرید و در این حرفه آرام و صبور باشید و همواره به دنبال حقیقت باشید زیرا هیچکس نمی تواند با حقیقت مقابله کند.

وی تیزبینی و نکته بینی را از صفات خبرنگاران دانست و افزود: خداوند را بر کار و فعالیت خود ناظر بدانید و در این صورت است که کار به درستی پیش می رود و با موفقیت به اتمام خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: ایشان ۴۰ سال تجربه را با دقت در کلمات این بیانیه جای دادند که هر یک خطاب به افرادی خاص است و برای تمام آن ها باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

حسینی همدانی فرهنگ را از بعد عملی به معنای ارزش ها و از بعد نظری به معنای باورها دانست و یادآور شد: هر نهادی که بخواهد در جامعه مؤثر باشد باید اقدامات فرهنگی انجام دهد؛ حتی تولیدکننده ای که در حوزه اقتصادی فعالیت داشته و فروشنده ای که قصد تبلیغ حرفه خود را دارد نیز باید در مسیر فرهنگ حرکت کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی به تغییر ارزش ها می انجامد، بیان کرد: رسانه نقش مهمی در دفاع از باورها و ارزش های دینی و انقلابی و فرهنگ دینی و نیز انتقال درست حقایق به جامعه دارد؛ خبرنگاران فشارها را تحمل کنند، راه پیروزی و رسیدن به هدف، مقاومت و تقوا پیشه کردن است.

وی با بیان اینکه شفاف بودن و مطالبه گری با امید دادن به جامعه منافاتی ندارد به شرطی که از خطوط قرمز فراتر نرود و ناهنجاری را ترویج ندهد، اظهار کرد: امیرالمومین (ع) هیچ استاندار و فرمانداری را شطرنجی و با نام اختصار به مردم معرفی نمی کرد و نام کامل را به زبان می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه زمانی که از دست درازی کسی به بیت المال آگاه می شوم و در نماز جمعه نام او را به زبان می آورم و دستگاه قضا او را احضار می کند، مردم شب راحت می خوابند؛ به عنوان مثال: وقتی کسی مرتکب دزدی شده و دستگاه قضائی استان به حراست دستور داده که وی نباید مسؤولیتی به او محول شود اما پس از آن حکم مدیریت وی صادر می شود جامعه را ناامید می کند.

حسینی همدانی با تأکید بر لزوم گسترش نقد گمانی و شخصیتی اظهار کرد: خبرنگاران آمایش سرزمینی داشته باشند، معضلات استان را بشناسند، اولویت بندی کنند و به آن ها بپردازند؛ اصحاب رسانه در مسیر تکثیر نسل گام بردارند زیرا جامعه به شدت به سمت پیری در حرکت است و با شیطنت از تولید نسل جوان جلوگیری می شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه در شهرهای دیگر خطبه های ما به یادداشت تبدیل می شود اما در استان البرز این امر صورت نمی گیرد، اذعان کرد: حتی اخباری نیز که خودتان تولید و منتشر می کنید باید به قدرت تبدیل شود و انتقادات و پیشنهادات خود را در رابطه با آن بیان کنید زیرا خبر تنها اطلاع رسانی می کند و جوی را تغییر نمی دهد.

انتهای پیام