به گزارش پایگاه خبری ربیع،  امید شریفی در گفتگو با خبرنگار ربیع افزود:در حال حاضر امکان گسترش سطحی در حوزه صنعت و کشاورزی نداریم و باید داشته‌های خودمان را تغییر دهیم تا بیشترین استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: در همین زمینه، در سالجاری دام عشایر وارد بازار شد اما سوددهی نداشت و عدم سود دهی را در محدودیت آبی و منابع و اعتبارات دنبال کرد.

شریفی با اشاتره به اینکه ضرورت دارد تکنولوژی در صنعت کشاورزی گسترش پیدا کند، بیان داشت:متاسفانه بین شرایط موجود و خواسته‌های مان ناترازی وجود دارد و با توجه ‌به اینکه سند اقتصاد کشاورزی ما در حال منقبض شدن است، باید تلاش ‌کنیم که صنعت کشاورزی را ارتقا دهیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه سرشماری نیازهای عرصه کشاورزی باعث آگاهی از کمبودها و عدم خربید و موازی کاری در داشته ها می شود، افزود: انجام سفرهای بین‌المللی برای استان جزء واجبات است و باید سطح کیفی سفرها را بالا ببریم.

 وی عنوان کرد: در سال گذشته ۶۴ هیئت خارجی به‌صورت رسمی به استان آمدند که همگی یک هدف مشترک را دنبال می کردند و آن هدفمند بودن آنها در دستیابی به خواسته های شان  بود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، گفت: در برابر این تعداد هیئتی که آمدند ما در سال گذشته چند سفر انگشت‌شمار داشتیم و باید آنها را افزایش دهیم، انجام این سفرها برای استان جزو واجبات است و باید سطح کیفی سفرها را بالا ببریم.

 وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در حال حاضر ساختاری در کشاورزی داریم که به تولید بیشتر پس از آنکه تولید شده است فکر می‌کنیم و قبل از تولید برنامه ای برای میزان تولیدمان و نیاز جامعه نداریم  و ضرورت دارد در حوزه کشاورزی دارای نگاه تحولی شویم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفها ن به منقبض شدن حوزه کشاورزی مان اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در این سال ها به حوزه‌های تولید تجاری فکر می‌کنیم و نیاز است در این رابطه ساختاری و هدفمند برنامه ریزی شود.

زهرا زرفشانی