به گزارش پایگاه خبری ربیع، حسن قاسمی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه اردستان به مناسبت ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: مرکز آموزش فنی حرفه‌ای یک دستگاه خدمت رسان و آموزشی است به نوعی که مربیان و کارشناسان این مرکز آنچه را به عنوان مهارت در اختیار دارند در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌دهند.

وی افزود: در شهرستان اردستان پدیده شوم بیکاری همچون کل کشور گریبان گیر خانواده‌ها شده و یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها موضوع اشتغال فرزندان است.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای اردستان با بیان اینکه عوامل متعددی موجب بیکاری مردم شده است، تاکید کرد: خانواده‌ها عمدتاً دنبال شغل اداری هستند و با توجه به تعداد بالای دانشگاه‌هایی که در شهرستان وجود دارد افراد تحصیل کرده بدون شغل زیاد داریم.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های دولت در خصوص کوچک شدن دولت قطعاً تعداد کارمندان در شهرستان اردستان رو به افول است و امکان ایجاد شغل اداری در شهرستان اردستان نزدیک به صفر است.

لزوم توجه خانواده‌ها برای مشاغل جایگزین فرزندانشان ضروری است

قاسمی تصریح کرد: خانواده‌ها باید به دنبال مشاغل جایگزین برای فرزندان خود باشند، در این زمینه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مشاغلی را به مردم معرفی کرده و طبق نظر سنجی که در کمیته مهارت با دستگاه‌ها ذی‌ربط انجام داده است اقدام به آموزش می‌کند.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زیر ساخت‌های لازم برای آموزش را فراهم می‌کند، افزود: آموزش فنی حرفه‌ای از گران‌ترین نوع آموزش‌ها است اما ما به شکل رایگان این آموزش‌ها در اختیار افراد قرار می‌دهیم.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای اردستان بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان اردستان در حال شکل گیری است و با توجه به این مطلب که صنایع نیازمند نیروی کار ماهر هستند جوانان می‌توانند از این آموزش‌ها استقبال کنند.

قاسمی همچنین گفت: در حوزه کشاورزی و طیور هم آموزش‌هایمان را توسعه داده‌ایم و آموزش‌های مشاغل خانگی کوتاه مدت و زود بازده را برنامه ریزی کرده‌ایم و با توجه به مشکلاتی که در شهرستان اردستان وجود دارد امیدواریم جوانان استقبال خوبی از این آموزش‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: کار کردن برترین روش برای دوری جستن از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و بزهکاری‌ها و تمام آسیب‌هایی است که دشمن در جنگ نرم تدارک دیده و بهترین راه ورود به بازار کار هم مهارت آموزی است.