به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرهنگ ” علی موالی” اظهار داشت: شماره موبایل هایی که اقدام به ارسال پیامک های مشکوک می کنند را به شماره ۱۹۵ ارسال کنید.
وی افزود:به پیام ها و درخواست های مشکوک به خصوص پیامک هایی از خطوط موبایل شخصی دریافت می کنید، توجه نکرده و بلافاصله موضوع را از طریق سایت پلیس فتا با این پلیس در میان بگذارید.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان بیان داشت: از شهروندان درخواست داریم که در اولین فرصت رمز دوم یکبار مصرف خود را فعال کنند زیرا فعال کردن رمز دوم پویا که فقط ۶۰ ثانیه اعتبار دارد، می‌تواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را تا حد زیادی افزایش دهد.
سرهنگ موالی ادامه داد: رمز یکبارمصرف One Time Password یا OTP ، در مقابل رمز ثابت قرار دارد که به معنای کلمه رمزی است که فقط یکبار می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد که استفاده از این رمز تا حد زیادی جلوی برداشت از طریق فیشینگ را می‌توان گرفت.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: استفاده رمزهای یکبارمصرف به‌جای رمز ثابت از بهترین شیوه های کاهش برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های شخصی شهروندان است.