به گزارش پایگاه خبری ربیع، در راستای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر کشور در سال ۹۵ مبنی برجابه جایی سکونت گاه های در معرض خطر از جمله روستاهای واقع در مخازن سدها، تفاهم نامه همکاری فی مابین بنیاد مسکن استان گلستان و شرکت آب منطقه ای گلستان به امضاء رسید.

مهندس زمانی نژاد در ابتدای این مراسم با تشریح فعالیت های بنیاد مسکن استان، مجموعه بنیاد مسکن استان را مجموعه ای فنی، متخصص و متعهد دانستند و جوانی و پویایی بنیاد را از ویژگی های بارز دیگر نام بردند.

ایشان در ادامه با تشریح سابقه جابجایی روستاهای در معرض خطر استان توسط بنیاد، این امر را در جهت حفظ جان و مال مردم ضروری دانستند.

مهندس علی باباکردی، مدیر امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن استان استان نیز در ادامه به تشریح نحوه اجرای عملیات پرداختند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز با بیان این که باید در تقویت کار گروهی هنر بیشتری داشته باشیم، افزود: باید در این راستا و انجام کارهای گروهی تلاش بیشتری انجام دهیم.

مهندس علی نظری در ادامه با بیان این که تلاش دو جانبه ما در راستای جابه جایی روستاهای کاسه سد در دست احداث می تواند مشکلات روستائیان آن حوزه را مرتفع کند، افزود: با تلاش همه جانبه می بایست کار خوب و کیفی به آنها تحویل دهیم.

مهندس نظری تصریح کرد: بحث همکاری دو جانبه آب منطقه ای و بنیاد مسکن را پذیرفتیم، چون بنیاد مسکن سابقه زیادی در اجرای طرح های هادی و دیگر طرح های مسکن دارد.

بر همین اساس پذیرفتیم این کار که تخصص بنیاد مسکن است به دست شما عزیزان انجام شود، و ما نیز به دنبال سد سازی هستیم.معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان و معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این جلسه هدف از امضای این توافقنامه را تامین زمین و مطالعه و جابجایی روستاهای در محدوده مخزن سد چایلی می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در ادامه مدت اجرای این طرح را ۲ سال عنوان کرد و افزود: اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.