به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: امسال تاکنون از محل موقوفات منطبق به ۷۸ نفر بیمار نیازمند ۱۷۰ میلیون ریال کمک مالی پرداخت شده است.

  حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: براساس ابلاغ دستور العمل سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب طرح مهرتندرستی و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش امسال تاکنون از محل موقوفات منطبق به بیماران نیازمندی که توانایی پرداخت هزینه های دارو و درمان خود را نداشتند توسط اداره اوقاف و امور خیریه کمک مالی پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا امسال تاکنون به ۷۸ نفر ۱۷۰ میلیون ریال هزینه دارو و درمان پرداخت شده و ۲۸۰ میلیون ریال نیز از محل موقوفه بیمارستان امیر المومنین(ع) اصفهان برای به این بیمارستان کمک مالی پرداخت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در ادامه یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ موقوفه با نیت کمک به بیماران نیازمند جهت دارو و درمان در ناحیه شهرستان اصفهان وجود دارد که شاخص ترین این موقوفات شامل؛ موقوفه ابوالفتح قهرمان و حمامین کریم بیک است که کاربری این موقوفات تجاری است و اداره اوقاف و امور خیریه نیز براساس وقف نامه های این موقوفات که در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده است به اجرای نیت می پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری افزود: در صورتی که خیرین و واقفان نیک اندیش نسبت به ایجاد وقف هایی در راستای دارو و درمان افراد نیازمند در شهر اصفهان اقدام نمایند اداره اوقاف و امور خیریه نیز می تواند از محل درآمد آن موقوفات به افراد بیشتری کمک مالی نماید و آلام درد افراد نیازمند باشد تا آنان به غیر از رنج بیماری متحمل رنج مالی نباشند.